Afsætning Irma | Analyse

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 17
  • 5687
  • PDF

Afsætning Irma | Analyse

1. Karakteriser kort Irmas målgruppe og analyser målgruppens købsadfærd.
2. Analyser og vurder Irmas distribution og produktparameter.
3. Diskuter og vurder Irmas fremtidige strategier for at sikre fortsat vækst.

Opgaven er udviklet af læreren selv, dog kan den være til stor hjælp da der brugt mange af de modeller der relevante i afsætning.
Alt materiale til opgaven såsom kildemateriale og modeller og metoder til de enkelte opgaver er også vedlagt i opgaven.

Indhold

Opgaven indeholder følgende modeller:
Mirnerva modellen (psykografisk kriterier.
Segmenteringskriterier på konsumentmarkedet.
De vigtigste ting omkring målgruppen.
S-O-R mode.
Købsmotiver.
Købsadfærdstyper.
Beslutningsproces.
Købsroller.
Standardiseret-/differentieret parameterstrategi.
Analyse af:
Produkt.
Sortiment.
Produktudvikling.
Branding.
Produkt begrebet.
Distributionskanaler, indirekte/direkte, fordele og ulemper
Distribution strategier
E-handel.
Butikstype.
Beliggenhedsformer.
Porters konkurrencestrategier.
Ansoffs vækstmatrice.
Analyser, vurdering og diskusion af det blå-/røde ocean.
Udover dette indeholder opgaven både delkonklusioner og en samlet konklusion af opgaven.

Uddrag

Karakteriser kort Irmas målgruppe og analyser målgruppens købsadfærd.
For at give et bedre afsætningsmæssigt overblik over hvem Irmas målgruppe er, vil jeg gøre brug af de Psykografiske segmenteringskriterier på konsumentmarkedet og kigge på hvilke segmenter i Minerva modellen, der hører ind under. Herefter vil jeg foretage en analyse af målgruppens købsadfærd ved at tage brug af S-O-R Modellen, Købemotiver, adfærdstyper, beslutningsprocessen, samt købsroller. Dette vil jeg gøre ved brug af det udleverede materiale, dog har jeg valgt at udelade E-handlen i segmenteringen da jeg ikke mener der er opgivet nok materiale omkring emnet, samt fordi jeg tror det er den samme målgruppe der handler på Irmatorvet.dk som det er i butikkerne, da det stadig er et nyt koncept til virksomheden og som lider under, underskud... Køb adgang for at læse mere

Afsætning Irma | Analyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.