Trojka kapitel 1,2,3,4,7,8,9 og 10 - Noter til Afsætning

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • Ingen givet
  • 23
  • 4756
  • Word2007

Trojka kapitel 1,2,3,4,7,8,9 og 10 - Noter til Afsætning

Notatarket indeholder noter til 8 kapitler i Trojka. Indeholder ikke noter til kapitel 5+6.

Indhold

Kapitel 1: Markedsføring i en succesrig virksomhed
Kapitel 2: Virksomheden
Kapitel 3: Strategisk analyse
Kapitel 4: Fremtidig strategi
Kapitel 5 og 6 er ikke inkluderet.
Kapitel 7: Konsumentmarkedet
Kapitel 8: Producentmarkedet
Kapitel 9: Konkurrenceforhold
Kapitel 10: Den konkurrencemæssige position

Uddrag

1.1 Markedsføringsbegrebet

Ved en virksomheds koncept forstås et sæt retningslinjer for virksomhedens drift og markedsføring.


• Produktionskonceptet: tager udgangspunkt i, at forbrugerne foretrækker produkter, der kan købes i mange forretninger og kan købes til lave priser.
• Salgskonceptet: Aggressiv reklame- og salgsindsats. Skabe stort overskud.
• Markedsføringskonceptet: fokuserer på kundens ønsker og behov.
• Det samfundsmæssige koncept: har til mål at fokuserer både på de samfundsmæssige ”problemer” og interesser, samt kundens ønsker og behov
• En-til-en konceptet: formår at lave produkter, som passer til den bestemte kundens individuelle behov og ønsker... Køb adgang for at læse mere

Trojka kapitel 1,2,3,4,7,8,9 og 10 - Noter til Afsætning

[1]
Bedømmelser
  • 16-05-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    god noter, mangler dog at beskrive hvilken bog de hører til når der bliver nævnt sidetal