Noter til kapitel 3 i Trojka bind 1: Strategisk analyse - Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 9
  • 1605
  • PDF

Noter til kapitel 3 i Trojka bind 1: Strategisk analyse - Afsætning A

Noter til kapitel 3 i afsætning a Trojka bind 1 om strategisk analyse.

Indhold

Kap 3 Strategisk analyse
Styringsniveauer
Strategisk planlægning
Ide (mission)
PLC kurven
Så har vi en model der også kan fortælle hvor stor forskel der kan være på forskellige vare.
Det er forskelligt fra produkt til produkt.
Porteføljeanalyse
Bostonmodellen
Boston modellens fire felter
Sammenhængen mellem bostonmodellen og PLC modellen
Bostonmodellens markedsføringsmæssige konsekvenser
General electric modellen
Markedsføringsmæssige konsekvenser af general electric modellen

Uddrag

Kap 3 Strategisk analyse
For at en virksomhed skal kunne komme op at køre skal der udvikles en markedsførings-planlægning. Her skal virksomheden udregne og anvende forskellige modeller for at se hvordan de vil stå på markedet.

Styringsniveauer
En styring af virksomhedens markedsføring finder sted i forskellige niveauer, der er 3 forskellige niveauer, strategisk styring, taktisk styring, operativ styring.

- Strategisk styring (2-10år): den strategiske styring fokuserer meget på den langsigtede udvikling. Dette er... Køb adgang for at læse mere

Noter til kapitel 3 i Trojka bind 1: Strategisk analyse - Afsætning A

[3]
Bedømmelser
  • 10-05-2012
    ok. men ikke brugbar for mig
  • 13-06-2016
    god, men kunne godt være mere uddybende
  • 20-03-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Rigtig fin opgave. Tak for hjælpen!