Aflevering om Netto

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 1962
  • PDF

Aflevering om Netto

Opgave omhandlende Netto.

Indholder:

Opgave 1 – Segmenteringer af Netto samt valg af målgruppe.

Opgave 2 – Købsadfærden

Opgave 3 – Konkurrenceforhold, branche- og konkurrentanalyse samt konkurrencemæssige position

Opgave 4 – Nettos positioneringsstrategi

Uddrag

Opgave 1 – Segmenteringer af Netto samt valg af målgruppe:

Ud fra SMUK- modellen vil den bedste målgruppe være:
Husstande med en indkomst på kr. 150.000-249.999, de er prisbevidste og er i alderen 26-49 år.

Grunden dertil, er at de i denne gruppe har en meget stor købekraft samtidig at de er meget prisbevidste. Denne kundegruppe er også forholdsvis stor. Det vil være let at bearbejde dem da de har en storkøbekraft samtidig med at de godt vil have produkter til en lav pris. Da det er let at bearbejde dem vil udgifterne heller ikke være særlig store. Konkurrence situationen i segmentet er heller ikke så høj, men der er andre der kan tilbyde det samme og derfor er konkurrencen middel.

Denne målgruppe befinder sig i det violette segment i Minerva modellen samt i og i gallup vil det den traditionelle-individorienterede. Grunden dertil, er at disse to har et stor forbrug samtidig med at de ikke ... Køb adgang for at læse mere

Aflevering om Netto

[12]
Bedømmelser
  • 14-09-2016
    det er en god opgave, rigtig godt formuleret. dog ikke det jeg skulle bruge
  • 06-11-2011
    Det er en fin aflevering, men havde forventet mere tekst.
  • 11-05-2016
    Rigtig fint opgave og den hjælper en del
  • 21-05-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 10. klasse
    Ok, men det var ikke lige det jeg ledte efter.