Aflevering om Netto
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 7
- 1962
Aflevering om Netto
Opgave omhandlende Netto.
Indholder:
Opgave 1 – Segmenteringer af Netto samt valg af målgruppe.
Opgave 2 – Købsadfærden
Opgave 3 – Konkurrenceforhold, branche- og konkurrentanalyse samt konkurrencemæssige position
Opgave 4 – Nettos positioneringsstrategi
Uddrag
Opgave 1 – Segmenteringer af Netto samt valg af målgruppe:
Ud fra SMUK- modellen vil den bedste målgruppe være:
Husstande med en indkomst på kr. 150.000-249.999, de er prisbevidste og er i alderen 26-49 år.
Grunden dertil, er at de i denne gruppe har en meget stor købekraft samtidig at de er meget prisbevidste. Denne kundegruppe er også forholdsvis stor. Det vil være let at bearbejde dem da de har en storkøbekraft samtidig med at de godt vil have produkter til en lav pris. Da det er let at bearbejde dem vil udgifterne heller ikke være særlig store. Konkurrence situationen i segmentet er heller ikke så høj, men der er andre der kan tilbyde det samme og derfor er konkurrencen middel.
Denne målgruppe befinder sig i det violette segment i Minerva modellen samt i og i gallup vil det den traditionelle-individorienterede. Grunden dertil, er at disse to har et stor forbrug samtidig med at de ikke ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind