Adidas | Virksomhedsprojekt

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 5
  • 1147
  • PDF

Adidas | Virksomhedsprojekt

Adidas ønsker at dække behovet for sportsartikler hos forbrugerne på konsumentmarkedet.
Målgruppen, som Adidas markedsfører sig overfor, er primært unge i alderen ca. 15-25 år.

Indhold

A) Virksomhedens ide
B) Værdikædeanalyse
C) Vækststrategier/Expansionsmatricen
D) Konkurrencestrategier
E) Konsumentenheder for fodboldstøvler
F) Segmenteringskriterier
G) Behov og købemotiver
H: Målgruppens købsadfærd
I: Konkurrenceform
J: Handlingsparametre

Uddrag

Analyse
Adidas har altid lagt meget stor vægt på produktudvikling, fordi firmaet mener, at det er vigtigt, at være på forkant med udviklingen. Derved kan virksomheden være med til, at skabe trenden ved hele tiden at være et skridt foran sine konkurrenter. Når Adidas lægger meget vægt på produkt-udviklingen vil det også sige, at Adidas derved også sætter grundparametre som design og kvalitet meget højt. Derfor er den største grund til, at Adidas ikke holder prisen på sine produkter nede, at Adidas bruger mange ressourcer på design og kvalitet og derved selvfølgelig også produktud-viklingen.
Adidas er en kæmpe koncern, som bliver styret fra ét sted i Tyskland. Når koncernen bliver styret fra ét sted vil det sige, at den derved får stordriftsfordele, som gør at prisen ikke ryger endnu længe-re op.

C) Vækststrategier/Expansionsmatricen
Adidas har gjort brug af markedspenetrering, produktudvikling og markedsudvikling.
De har gjort brug af markedspenetrering/markedspleje, da de forsøger at få, ikke brugere til at bruge produkterne. Adidas forsøger også at udvide markedsandelen for produktet på konkurrenternes bekostning.
De har også gjort brug af produktudvikling, da de prøver at udvikle nye produkter hele tiden. De prøver også, at forædle de eksisterende produkter.
Det sidste, Adidas også har gjort brug af, er markedsudvikling. De har udført geografiske udvidelser af markeder, så man nu næsten kan finde Adidas over hele verden... Køb adgang for at læse mere

Adidas | Virksomhedsprojekt

[31]
Bedømmelser
  • 07-06-2010
    Opgaven kunne sagtens bruges. Dog nogle enkelte mangler.
  • 03-12-2013
    Givet af Elev på 2. år
    okay opgave, men ikke helt hvad jeg kiggede efter
  • 11-02-2014
    rimelig rå rimelig rar
  • 14-10-2012
    rigtig god opgave med det hele jeg skulle bruge