Aarhus Bryghus | Virksomhedsanalyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 6
  • 3142
  • PDF

Aarhus Bryghus | Virksomhedsanalyse

Virksomhedsanalyse af Aarhus Bryghus.

-Omverdensanalyse
-Værdikædeanalyse
-konkurrenceforholdsanalyse
-Belysning af vækstmuligheder

Uddrag

Jeg vil starte opgaven med at lave en idé formulering for virksomheden Aarhus Bryghus, eller dennes mission. Idé formuleringen skal beskrives kortfattet, fortælle hvilke behov og ønsker der skal tilgodeses, rumme et særpræg og samtidig være bæredygtig, da det er dette der skal gøre sig gældende for virksomheden. Jeg har udformet min version af idé formulering/mission for Aarhus Bryghus i nedenstående afsnit og denne er skrevet i kursiv, med blå skrift.

Aarhus Bryghus idé er at skabe en øl, der egner sig til al slags mad. De vil gerne op og konkurrere i den finere kategori af drikkevarer, og give danskerne et billigt men smagfuldt alternativ til de dyre franske vine. Deres særpræg ligger i, at deres øl er produceret på gammeldags vis, som er noget danskerne kan nikke genkendende til, men med nye smagsindtryk.

For at understøtte mit valg af ide formulering ovenfor, har jeg valgt at inddrage et citat fra Aarhus Bryghus egen hjemmeside som jeg har indsat nedenunder. Jeg har valgt dette citat da jeg synes det viser en af grundlagende til hvorfor de har valgt at stifte denne virksomhed.

''I 1998 stiftedes Danske Ølentusiaster. Denne forening har virkelig lykkedes med at sætte en dagsorden for øl. Det var på høje tid, for danskernes opfattelse af deres eget øl var på et absolut lavpunkt. Dette... Køb adgang for at læse mere

Aarhus Bryghus | Virksomhedsanalyse

[3]
Bedømmelser
  • 03-10-2010
    Givet af Folkeskoleelev i 10. klasse
    Rigtig god opgave. Stod og manglede den i sidste øjeblik, så takket være jer
  • 13-10-2011
    Udmærket opgave, den kan bruges som god inspiration. :)
  • 18-12-2010
    En okay opgave - god til inspiration, dog nogle mangler