AT - Rejser - Matematikens rejse

  • STX 2.g
  • Matematik B
  • 12
  • 5
  • 1210
  • Word2003

Synopsis: AT - Rejser - Matematikens rejse

Fag: Matematik, historie.
Synopsen er fra AT-årsprøven i 2.G.
Opgaven besvarer følgende problemformulering:
Hovedspørgsmål

-Hvordan har den antikke græske matematik påvirket matematikken i dag, og hvorfor har den haft mulighed for det? (fokus på Euklid)

Underspørgsmål:
- Redegør for forskellene mellem Euklids bevis af Pythagoras sætning og et nutidigt bevis.
- Analyser hvorfor der var grundlag for en naturvidenskabelig opblomstring i renæssancen.
- Diskuter hvordan den græske matematik har påvirket matematikken i dag.

AT - Rejser - Matematikens rejse

[6]
Bedømmelser
  • 22-11-2011
    Det er godt at der er den historiske vinkel med i opgaven
  • 23-04-2013
    Tak for hjælpen, jeg har inkluderet noget med skolastikken i højmiddelalderen, og flere primær kilder!
  • 26-04-2011
    Super god hjælp! Hjalp mig meget.
  • 06-01-2011
    Givet af 3.g'er på STX
    giver et godt overblik