7-eleven | Virksomhedsanalyse
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 7
- 5
- 2296
7-eleven | Virksomhedsanalyse
Her finder du en redegørelse og virksomhedsanalyse af 7-eleven i Afsætning A.
Denne opgave indeholder blandt andet en beskrivelse af virksomheden 7-eleven, analyse af målgruppe og købsadfærd for 7-eleven, hvordan virksomheden gør brug af SOR-modellen og virksomhedens fremtidspotentiale.
Opgaven er skrevet i 2014.
Lærers kommentar
Opgaven var gennemarbejdet, dog skulle der være mere fokus på deres nuværende situation.
Indhold
Virksomhedsbeskrivelse
Målgruppe og købsadfærd for 7-eleven
Hvordan benytter 7-Eleven SOR-Modellen
Mulighedsmatrix
Trudselsmatrix
TOWS-Matrix
7-Elevens fremtidspotentiale
Uddrag
Hvordan benytter 7-Eleven SOR-Modellen
Forbrugerne til 7-Eleven modtager forskellige former for stimuli (S), dette kan blandt andet være reklamer i tv, på sociale medier, aviser/annoncer og den mobil-app som 7-Eleven benytter sig af, som viser personlige tilbud, hvis man har denne app, hvor man får en stregkode på telefonen som man skal vise i butikken ved sit køb. Stimulien kan også komme fra horisontale opinionsledere som familie, venner og bekendte.
Når objektet/forbrugeren (O) Her tilegner 7-eleven deres produkter til forbrugeren i målgruppen som er studerende som benytter sig af impulskøb, men stadig skal kunne være rimeligt i forhold til den gennerelle lave indkomst som studerende har og hvilke behov den gældende person har... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind