7-eleven | Virksomhedsanalyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 2296
  • PDF

7-eleven | Virksomhedsanalyse

Her finder du en redegørelse og virksomhedsanalyse af 7-eleven i Afsætning A.

Denne opgave indeholder blandt andet en beskrivelse af virksomheden 7-eleven, analyse af målgruppe og købsadfærd for 7-eleven, hvordan virksomheden gør brug af SOR-modellen og virksomhedens fremtidspotentiale.

Opgaven er skrevet i 2014.

Lærers kommentar

Opgaven var gennemarbejdet, dog skulle der være mere fokus på deres nuværende situation.

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse
Målgruppe og købsadfærd for 7-eleven
Hvordan benytter 7-Eleven SOR-Modellen
Mulighedsmatrix
Trudselsmatrix
TOWS-Matrix
7-Elevens fremtidspotentiale

Uddrag

Hvordan benytter 7-Eleven SOR-Modellen
Forbrugerne til 7-Eleven modtager forskellige former for stimuli (S), dette kan blandt andet være reklamer i tv, på sociale medier, aviser/annoncer og den mobil-app som 7-Eleven benytter sig af, som viser personlige tilbud, hvis man har denne app, hvor man får en stregkode på telefonen som man skal vise i butikken ved sit køb. Stimulien kan også komme fra horisontale opinionsledere som familie, venner og bekendte.

Når objektet/forbrugeren (O) Her tilegner 7-eleven deres produkter til forbrugeren i målgruppen som er studerende som benytter sig af impulskøb, men stadig skal kunne være rimeligt i forhold til den gennerelle lave indkomst som studerende har og hvilke behov den gældende person har... Køb adgang for at læse mere

7-eleven | Virksomhedsanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.