Parametermix og Købsadfærdsanalyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 3
  • 623
  • PDF

Parametermix og Købsadfærdsanalyse

Opgave om de 4 P'er og Købsadfærdsanalyse

Uddrag

De 4 P´er, består af:

1 Produkt: Selve produktet, funktion, kvalitet, design, mærkenavn, emballage, sortiment, service, garanti.
2 Pris: Prisfastsættelse, rabat, kredit, betalingsbetingelser.
3 Promotion: Reklame sales promotion, PR, Personligt salg, direct marketing, online markedsføring.
4 Distribution (Place): Kanaltype, antal kanaler, beliggenhed, kanalens opgaver.

Produkt: Produktet er det som en virksomhed sælger på markedet, som opfylder en bestemt målgruppe kunders behov, det kan både være fysiske produkter, service ydelser og ideer. Et fysisk produkt kan f. eks være en taske, fordi man kan tage og føle på den. Serviceprodukter kan f. eks være rådgivning hos en psykolog. Miljøtænkning er en ide, f. eks til hvordan man kan gøre miljøet bedre, og dette kaldes for uhåndgribelige produkter.

Pris: Prisen er det som en vare skal koste når den kommer på markedet, og som virksomheden skal tjene penge på. Derfor er der nogle ting man skal tænke på, når man fastsætter prisen. Disse ting hedder prisniveau og prisfastsættelsesmetoden. Derudover er der nogle andre ting der også skal tages hensyn til, f. eks deres konkurrenters priser, og hvordan kunderne vil reagere på prisændringer. Alt dette skal en virksomhed tænke over og tage hensyn til, inden de sætter et produkt på markedet... Køb adgang for at læse mere

Parametermix og Købsadfærdsanalyse

[12]
Bedømmelser
  • 23-05-2012
    Givet af Elev på 2. år
    Fine noter, men der står altså er der er 14 sider.............. Der er kun 3
  • 25-05-2011
    den opgave er ok til det man skal brug den til
  • 30-03-2014
    den er okay, fine informationer
  • 28-10-2012
    asmdlas,dmaslk-fmaslkfmaslkmf