Vurdering og konklusion

Som afrunding på din reklameanalyse er det altid en god idé at vurdere, hvilken effekt, du mener, reklamefilmen har på modtagerne. Her skal du konkludere på dine analyser og opsummere, hvordan de enkelte analyseelementer (filmiske virkemidler, sprog, reklamekneb mm.) gør produktet attraktivt og påvirker modtageren.

I din vurdering kan du fx tage følgende spørgsmål op:

  • Hvordan forsøger reklamefilmen overordnet set at sælge produktet til modtagerne?
  • Hvordan påvirker reklamefilmen målgruppen til at synes godt om produktet/virksomheden?
  • Hvordan får reklamefilmen produktet/virksomheden til at fremstå?
    • Fx kvalitetsbevidst, troværdig, succesfuld, humoristisk, populær, som et sted hvor man får mest for pengene, eller?
  • Hvordan er de filmiske virkemidler, ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind