Tv-reklame

Denne analysemodel dækker naturligvis også analyse af en tv-reklame. Du kan bruge den, uanset om du skal analysere en tv-reklame, en internetreklame eller en anden type reklamefilm. 

En tv-reklame er en den mest udbredte type reklamefilm. Tv-reklamen er som regel kendetegnet ved at være kortfattet, opsigtsvækkende og henvendt til den helt almindelige dansker, som ser tv. Tv-reklamen skal altså favne bredt og tiltale forskellige målgrupper.

Dog er der forskellige målgrupper for tv-reklamer, alt efter hvilke tv-programmer de vises i forbindelse med. Fx er tv-reklamer i forbindelse med en fodboldkamp næsten altid henvendt til mænd, mens tv-reklamer i forbindelse med reality-programmer som De unge mødre og Top Model typisk er henvendt til kvinder.

Beskrivelse af reklamefilme...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind