Tekst og sprog

Tekst og sproglige udtryk har ofte en central funktion i reklamefilm, nemlig at slå budskabet eller produktets navn fast hos modtagerne.

Hvilken rolle spiller tekst og tale i reklamefilmen?

  • Er tekst/tale det, der er fokus på i reklamen?
    • Eller fungerer teksten/talen understøttende i forhold til de øvrige elementer i reklamen?
  • Benyttes der tekst eller tale til at formidle reklamefilmens budskab?
  • Benyttes der tekst eller tale til at slå produktets/virksomhedens navn fast hos modtagerne?
  • Bruger reklamefilmen prisskilte? Fx ”halv pris”, ”40 % rabat”, ”kun 299 -,” osv.
    • Her bruges teksten til at sætte fokus på prisen og modtagernes interesse i at få meget for pengene.
  • Optræder der et tekstligt logo med produktet/virksomheden?
    • Dette skaber et stærkt fokus p
...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind