Vurdering

Her kan du læse om, hvordan du kan vurdere en reklamefilm. 

Er reklamefilmen fængende?

Et aspekt af vurderingen kan være, om reklamefilmen i det hele taget formår at fange modtagernes opmærksomhed. Er reklamefilmen bygget op på en måde, som vækker og fastholder interessen, når man ser den? Er virkemidler og andre elementer brugt på en måde, som gør, at modtageren føler sig underholdt af reklamen og ikke zapper videre eller vender opmærksomheden væk?

Når du vurderer, om reklamefilmen er fængende, så kan du fx overveje om den skaber en spændende fortælling, eller anvender filmiske virkemidler på en måde, som bidrager til at fastholde modtagerens interesse. Eller om den simpelthen rummer billeder, som er behagelige at se på (fx smukke landskaber, attraktive mennesker eller appetitlig mad). 

Overbeviser reklamefilmen om, at man bør købe produktet?

For at en reklamefilm skal opfylde sit formål, er det ikke nok, at den bare er fængende. Der skal helst også...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind