Vi skal nok køre for dig | Analyse
Formålet med denne opgavehjælp er at give dig vejledning og inspiration til at lave en analyse og fortolkning af reklamefilmen ”Vi skal nok køre dig”.
Reklamen er produceret af Midttrafik i samarbejde med M2 Film i 2012. Du kan se reklamefilmen her. (bemærk at reklamefilmens titel reelt er "Vi skal nok køre dig", i opgaveformuleringen er der fejlagtigt medtaget et 'for')
Vi hjælper med eksamensspørgsmålet fra Dansk A STX skriftlig eksamen den 13. august 2014:
Vi giver dig idéer til, hvad du kan komme ind på, når du skal analysere og fortolke reklamefilmen ”Vi skal nok køre dig”. Det gør vi ved at vise en række eksempler på mulige analyser af fx brugen af humor og filmiske virkemidler.
Fakta om reklamefilmen
Titel: Vi skal nok køre dig
Producer: Midttrafik (M2 Film)
Genre: Reklamefilm
Årstal: 2012
Midttrafiks reklamefilm ”Vi skal nok køre for dig” fra 2012 fik kæmpe succes:
- Den vandt tre forskellige internationale priser.
- Samme år, som reklamefilmen udkom, blev den vist flere millioner gange på YouTube.
- Reklamens popularitet skyldes i høj grad dens humor og selvironi, som gør den nyskabende, anderledes og sjov.
Uddrag
Her kan du læse et uddrag af vores opgavehjælp: