SOP om Emirates | Reklameanalyse og promotion

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 10
  • 31
  • 9018
  • PDF

SOP om Emirates | Reklameanalyse og promotion

SOP om flyselskabet Emirates med fokus på deres markedsføring.

Opgaven er skrevet i fagene Dansk og Afsætning, og besvarer følgende opgaveformulering:

Jeg vil i denne opgave bl.a. komme ind på hvordan Emirates markedsfører sig rundt om i verden, og herunder vil jeg analysere deres promotionmix med henblik på, hvordan virksomhedens værdier kommer til udtryk i deres reklamer, som er en del af en verdensomspændende kampagne, som har været med til at ændre Emirates, og hjulpet dem til at vokse sig til en af verdens største på markedet.

Lærers kommentar

Flot og grundig opgave, en bedre rød tråd havde givet dig 12-tallet.

Studienets kommentar

Opgaven kombinerer fint de to fag og kommer ind på mange forskellige teoretiske områder.
Der kunne have været arbejdet mere med nogle delkonklusioner, da dette ville give et bedre flow i opgaven.

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning 4
Metode 4
Afgrænsning 4
Redegørelse 5
Virksomheden Emirates 5
Integreret markedskommunikation 6
Analyse 7
Emirates' målgruppe 7
Emirates' promotionmix 10
Reklamepsykologisk analyse med henblik på Emirates' værdier 12
Vurdering 17
Konklusion 20
Litteraturliste 21
Bilag 1 24
Bilag 2 25
Bilag 3 26
Bilag 4 27
Bilag 5 28
Bilag 6 29
Bilag 7 30

Uddrag

Indledning
Det arabiske flyselskab Fly Emirates, er en stor og global virksomhed, og som er helt i toppen af verdenseliten inden for flybranchen. Siden opstarten tilbage i 1959, har Emirates formået at være i konstant vækst, og hele tiden har de kunne forny sig selv, de var bl.a. de første på markedet til at implementer tv skærme i flysæderne samt mulighed for at sende og modtage sms beskeder og e-mails ombord på alle deres fly, og på alle tre klasser. Emirates er ejet af Dubais regering, og derfor har de en indflydelse på måden som Emirates markedsfører sig selv udadtil. På et stort globalt marked som flybranchen og hvor konkurrencen er hård, da der er mange konkurrenter, som gør at Emirates skal forsøge at differentiere sig selv på nogle parametre som f.eks. komfort, som bliver taget til et helt nyt niveau. Jeg vil i denne opgave bl.a. komme ind på hvordan Emirates markedsfører sig rundt om i verden, og herunder vil jeg analysere deres promotionmix med henblik på, hvordan virksomhedens værdier kommer til udtryk i deres reklamer, som er en del af en verdensomspændende kampagne, som har været med til at ændre Emirates, og hjulpet dem til at vokse sig til en af verdens største på markedet.

Metode
I redegørelsen bliver Emirates overfladisk beskrevet med informationer fra virksomhedens egen hjemmeside samt årsrapport og nogle artikler, samt et par hjemmesider til at underbygge det der er blevet beskrevet. Til at redegørelsen for begrebet integreret markedskommunikation er der blevet taget et kort udsnit af en lærebog for at underbygge teorien. Dernæst vil jeg analysere Emirates' målgruppe samt deres promotionmix hvor jeg med henblik på virksomhedens værdier, vil analysere om de kommer til udtryk. Jeg vil til slut vurderer hvorvidt Emirates' promotion må formodes at ramme deres målgruppe, og hvorvidt de benytter sig af integreret markedskommunikation. Der er brugt kvalitative artikler fra både ind og udland. Jeg har under hele forløbet forholdt mig kildekritisk over for de kilder jeg har valgt at bruge i opgaven, jeg har været opmærksom på, at informationer fra Emirates' egen hjemmeside, samt deres årsrapport, er med til at tegne et meget positivt billede af virksomheden, og dermed er de subjektive. Mine kilder anser jeg som værende troværdige da de er skrevet af fagfolk... Køb adgang for at læse mere

SOP om Emirates | Reklameanalyse og promotion

[2]
Bedømmelser
  • 28-03-2016
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Det er en meget fin reklameanalyse. De fik rigtig mange relevante ting med i opgave. Dette var også den del om hjalp min med at lave en reklameanalyse om brandet The kadasih.
  • 02-12-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Rigtig fin inspiration