SRO: Website Gina Tricot & Brugervenlighed
SRO: Website Gina Tricot & Brugervenlighed
Her finder du en SRO om Gina Tricots website og begreber inden for brugervenlighed på websites.
Problemformulering:
Gør rede for begreberne brugerkontekst og brugerfunktionalitet.
Analyser dernæst, om Gina Tricots website lever op til de krav, der er til god brugerkontekst og brugerfunktionalitet.
Endelig bedes du vurdere, om – og på hvilken måde – en dårlig brugerfunktionalitet kan have indflydelse på kundens købsadfærd.
Lærers kommentar
God opgave, som indeholder en god analyse og er godt struktureret.
Det sproglige niveau kan sagtens forbedres - læs opgaven igennem inden aflevering.
Studienets kommentar
Sproget kræver en forbedring.
Pas på med at inddrage dine egne holdninger i opgaven - især gældende for det indledende afsnit.
Indhold
Indhold 1
Indledning 2
Kort beskrivelse af Gina Tricot 2
Redegørelse 3
Analyse 4-8
Brugertest 4
Brugerfunktionalitet 4-5
Målgruppe 5
Brugervenlighed 5
Sprog 6-7
Brugerkontekst 7-8
Konklusion af brugervenlighedstest 8
Vurdering 9-10
Konklusion 11
Litteraturliste 12
Bilag 13
Bilag 4 – Spørgsmål til brugertest 14
Uddrag
Sproget på Gina Tricots site henvender sig tydeligt til målgruppen i form af de amerikansk prægede ord, som modeverdenen i dag tydeligt afspejler. Sproget er kortfattet, og forstås let af målgruppen, som til dagligt bruger de modebevidste ord når de skal fortælle deres veninder om mode. Sproget er kort og enkelt, og der er ikke længere sammenhængende tekster, som gør at man mister koncentrationen og interessen for siden. Ord som ”trends” og ”collection” er tydeligt noget som stammer fra det amerikanske, og som vi i Danmark har taget til os for at gøre modeverdenen mere bevidst og international... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind