Caseeksamen HTH

  • EUD (og HG) 2. år
  • Salg og service C
  • 12
  • 24
  • 4473
  • PDF

Caseeksamen HTH

Her finder du en besvarelse af caseeksamen fra 2014 om HTH i Salg og service C.

Opgaven beskriver og segmenterer på konsumentmarkedet og B2B. Opgaven er også inde over noget markedsføring, kalkulation samt de forskellige modeller man kan støde på i Salg og service C.

Lærers kommentar

Min lærers tilbagemelding var, at den var super god og fik 12 for den på niveau C.

Elevens kommentar

Jeg har gjort det bedste jeg kunne.

Indhold

Segmentering og målgrupper 2
Forklar og vis hvordan HTH kan foretage segmentering på konsumentmarkedet 2
Forklar hvordan virksomheden kan vurdere, hvor attraktive de enkelte segmenter vil være 2
Hvilke fordele og ulemper kan der være for HTH ved at arbejde med flere målgrupper? 3
Hvordan HTH kan øge deres markedsandel ved at kigge på andre målgrupper 3
Markedsanalyse 4
Hvilke datakilder kan HTH benytte sig af? 4
Stikprøve og kontaktform 4
Spørgsmålstyper, fordele og ulemper 5
Udarbejd et kort spørgeskema 6
Præsentation af mit resultat 6
HTHs nær- og fjernmiljø 7
Hvilke faktorer i HTHs nær- og fjernmiljø har indflydelse på deres salg? 7
Hvilke faktorer i HTHs nær- og fjernmiljø har begrænset eller ingen indflydelse på deres salg? 9
Hvilke muligheder har HTH for at beskrive deres parametermix, ud fra deres beskrivelse af omverden? 10
Beklædning til ansatte i HTH 12
Hvilken købsadfærd og beslutningsproces gennemgår HTH? 12
Hvilke elementer vil HTH lægge vægt på? 15
Forklar hvordan IC Companys salgskonsulent kan løse opgaven med at komme ”forbi” HTHs ”Gatekeeper” 15
Redegør for hvad HTH mener en god kundeoplevelse skal indeholde 16
Hvad betyder begrebet front end excellence? 16
Redegør for købsadfærden i forbindelse med køb af nyt køkken eller bad på konsumentmarkedet 17
Priskalkulation 19
Hvad er HTHs egen indkøbspris på denne model? 19
Hvilke valgkriterier har betydning, når HTH skal vælge denne leverandør fra Korea? 19
Hvilken pris kan HTH nu sælge den tilbudte model til? 20
Er dette en god psykologisk salgspris? 20
Producentmarkedet/B2B 20
Beskriv de forskellige segmenter på B2B markedet 20
Redegøre for hvilke delmarked, der handles på og give eksempler på købsadfærden 20
Udarbejd en tidsplan 22
Bilag 1 – Spørgeskema 23

Uddrag

Forklar og vis hvordan HTH kan foretage segmentering på konsumentmarkedet.
For at HTH kan lave en segmentering på konsumentmarkedet (B2C), skal de ind og finde konsumentenhederne, for bagefter at finde segmenterne og i deres tilfælde er det primær mænd og kvinder, som er husejere, da økonomien skal være til det og det er mest husejere, der benytter sig af HTH's produkter. Herefter skal de ind og kigge på segmenter hvor det primært vil være det violette og rosa, da indkomsten spiller en rolle her, samt at man er husejere.
Forklar hvordan virksomheden kan vurdere, hvor attraktive de enkelte segmenter vil være.

For at HTH kan vurdere hvor attraktive de enkelte segmenter er, skal de ind og have fat i SMUK-modellen. Her skal de ind under hver enkelt faktorer:

- Størrelse og vækst
Jo større segmentet er jo mere interessant er dette, men en mindre gruppe kan også være interessant, hvis man kan se tegn på og mulighed for vækst, f.eks. så er det lige nu mænd og kvinder, som er husejer, men her er der mulighed for vækst, da det også kan gå hen og blive lejlighedsejer eller personer, som bor til leje, da man mange steder i dag kan få nyt køkken i form af en husleje stigning... Køb adgang for at læse mere

Caseeksamen HTH

[2]
Bedømmelser
  • 02-05-2016
    Jeg synes det er en rigtig god opgave, hvor man kan bruge det til noget og det er en rigtig god hjælp, når man er gået i stå.
  • 08-05-2016
    kjghkl jhkh kljhkljhlkjhlkjhlkklj