Carletti | Virksomhedsanalyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 10
  • 2964
  • PDF

Brancheanalyse: Carletti | Virksomhedsanalyse

Her finder du en virksomhedsanalyse af Carletti A/S. Opgaven indeholder en brancheanalyse, værdikæde og fremtidige strategiske muligheder for Carletti A/S. Derudover indgår en vurdering af virksomhedens kernekompetencer, og en Porters Five Forces-analyse.

Opgaven er skrevet i 2014.

Studienets kommentar

God opgave med fin brug af modeller og teori.

Indhold

Brancheanalyse
- Truslen fra nye udbydere
- Truslen fra købere
- Truslen fra udbydere af substituerende produkter
- Truslen fra leverandører
- Konkurrencesituationen for de etablerede virksomheder
Værdikæde og Carlettis kernekompetencer
- Støtteaktiviteter

- - Virksomhedens infrastruktur
- - Menneskelige ressourcer (Human Ressource Management)
- - Teknologi
- - Indkøb
- Primære aktiviteter
- - Indgående logistik
- - Produktion
- - Udgående logistik
- - Salg og markedsføring
- - Service
Kernekompetence
Carlettis fremtidige strategiske muligheder
Bilag

Uddrag

Carletti er en dansk chokolade- og slikvirksomhed. Virksomheden blev grundlagt i 1918 af Brødrene Jakobsen, og er i dag ejet af Givesco-koncernen. Carletti har i dag hovedsæde i Aarhus. Carletti har produktlinjer i Danmark, Sverige og Polen, og beskæftiger sig i dag med cirka 500 medarbejdere. Carletti er en produktionsvirksomhed som producerer deres egne produkter ved først at opkøbe ingredienserne, dernæst producerer de produkterne, og til sidst for at afsætte dem til detailhandlen, eller en grossist. De befinder sig på B2B-markedet, nærmere betegnet det industrielle marked og mellemhandlermarkedet, da de både sælger direkte til andre detailister, og undgår hermed den ekstra omkostning via. en eventuel grossist, altså direkte distribution, eller også sælger de videre til andre grossister, altså indirekte distribution.

Brancheanalyse
På slik og chokolade markedet hersker den heterogene form nærmere betegnet differentieret oligopol. Differentieret oligopol betyder, at der findes en række store virksomheder med stor markedsandel, i dette tilfælde er det Toms, Haribo og Leaf, og en række mindre der i dette tilfælde er Carletti og Valora... Køb adgang for at læse mere

Carletti | Virksomhedsanalyse

[1]
Bedømmelser
  • 17-11-2016
    Givet af Studerende på 7. år
    Den var rigtig god. den er ud bydende og det hele passer