Analyse af Lego Friends & målgrupper
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 10
- 12
- 3387
Analyse af Lego Friends & målgrupper
Her finder du en besvarelse af en opgave i Afsætning om Lego Friends.
Følgende besvares:
Opgave 1:
Foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n)målgruppe(-r), der er til dette nye LEGO-produkt.
Opgave 2:
Der omtales i opgave, at LEGO har afsat over kr. 200 mio. til markedsføring alene i 2012. Der er bl.a. anvendt en del til tv – og biografspots. Analyser hvilke livsstilsmodeller, der kan anvendes til identificere relevante målgrupper, og hvordan de kan bruges.
Opgave 3:
Vurder hvilken målgruppestrategi, man bør anvende.
Studienets kommentar
Rigtig fin opgave, hvor der dog kunne lægges mere fokus på opgave 3.
Indhold
Opgave 1: Foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n)målgruppe(-r), der er til dette nye LEGO-produkt. 3
• Marked / Fase 1 3
• Det effektive marked 4
• Det latente marked 4
• Udbyderens markedsandel 4
Beskrevet marked / Fase 2 4
• sociodemografiske variabler 4
• adfærdsorienterede variabler 5
• geografisk 6
• Psykografiske 6
segmenterings variabler 6
Segment 1: 7
Segment 2: 7
Segment 3: 7
Segment 4: 7
Segment 5: 7
SMOK / Fase 3 8
• (S) Segmentets størrelse og vækst. 8
• (M) Mulighed for kontakt med segmentet. 8
• (O) Omkostninger ved bearbejdning af segmentet. 9
• (K) Konkurrencen om segmentet. 9
Opgave 2: 10
Opgave 3: 12
• Udifferentieret markedsføring 12
• Differentieret markedsføring 12
• Koncentreret markedsføring 12
• One-to-one markedsføring 12
Kilde liste: 13
Uddrag
Opgave 1:
Foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n)målgruppe(-r), der er til dette nye LEGO-produkt.
Modelvalg:
Ved markedssegmentering inddeler man befolkningen i mere eller mindre detaljerede grupper med fælles træk, med henblik på at målrette virksomhedens ressourcer til netop den/de grupper, der med størst sandsynlighed vil købe virksomhedens produkt. Jeg har valgt at benytte mig af markedssegmentering, hvor jeg beskriver processens forskellige faser. Da jeg ikke har et kendskab til LEGOs arbejdsmetoder, benytter jeg mig af en anerkendt fremgangsmetode, hvor jeg uddyber segmenteringsprocessens faser... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind