Analyse af KiMs A/S
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 17
- 3502
Analyse af KiMs A/S
Afsætningsopgave om Kims skrevet på 2. år i 2010.
Indeholder bl.a. SWOT-analyse, Brancheanalyse (Porters 5 forces), konkurrencemæssige positioner og målgruppestrategi.
Lærers kommentar
Fantastisk opgave - Flotte formuleringer
Indhold
1. Indledning til det danske marked
1.1 Kort præsentation af virksomheden og dens idé (mission)
1.2 En redegørelse af virksomhedens (produkt-) portefølje
1.2.1 Virksomhedens SBU'ere
1.2.2 Virksomhedens SBU'ere indsat i en G.E.-modellen
1.3 Virksomhedens SBU'ere placering på PLC-kurven
1.4 SWOT-analyse af virksomheden
1.4.1 Stærke sider (S)
1.4.2 Svage sider (W)
1.4.3 Muligheder (O)
1.4.4 Trusler (T)
1.4.5 Konklusion på SWOT-analysen
2. Analyse af konkurrence på det danske marked for KiMs
2.1 Identifikationen af konkurrenter på det danske marked for KiMs
2.2 Konkurrenceformen på det danske marked for KiMs
2.3 Brancheanalyse (Porter's 5 forces) af den danske KiMs-branche
2.3.1 Truslen fra nye udbydere
2.3.2 Truslen fra købere
2.3.3 Truslen fra udbydere af substituerende produkter
2.3.4 Truslen fra leverandører
2.3.5 Konkurrencesituationen for de eksisterende virksomheder
2.3.6 Konklusion af brancheanalysen
2.4 Porter's konkurrencestrategi KiMs har valgt
2.5 De konkurrencemæssige positioner på markedet for KiMs i Danmark
2.5.1 Markedsleder og dennes strategi
2.5.2 Markedsudfordrer og denness strategi
2.5.3 Markedsfølger og dennes strategi
2.5.4 Markedsnicher og dennes strategi
2.5.5 Konklusion af den konkurrencemæssige position på markedet for KiMs i Danmark
3. Målgruppestrategi på det danske marked
3.1 Redegørelse af målgruppen i GallupsKompas
3.2 Redegørelse af målgruppen i Mosaic
4. Sammenfatning
Uddrag
2.3.6 - Konklusion af brancheanalysen.
Alt i alt har KiMs et godt koncept med et bredt sortiment, der medfører at de står stærkt over for udefrakommende trusler på markedet. Dog kan livsstilsændringerne i samfundet resultere i nedgang i omsætningen, men dette er et problem KiMs på nuværende tidspunkt allerede er i færd med at løse, i form af substituerende produkter med lavere kalorieindhold, hvilket stiller dem stærkt i kampen mod samfundsændringerne og minimerer truslen.
Derudover kan man konkludere efter ovenstående forklaringer, at konkurrencesituationen for de eksisterende virksomheder på chips og snacks markedet, er yderst svært. KiMs sidder meget kontrollerende på markedet, og ejer 44,7 % af markedet, og er derfor klart markedsleder. KiMs er i forvejen innovative, og er altid forrest med nye produkter. Derfor er det ikke nok for nye virksomheder, at komme med nye produkter, da KiMs nok allerede vil have det i deres sortiment... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind