Virksomhedsanalyse af Arla
- HHX 2. år
- Afsætning B, Virksomhedsøkonomi B
- 12
- 9
- 1801
Virksomhedsanalyse af Arla
Denne opgave indeholder en virksomhedsbeskrivelse, en regnskabsanalyse samt en strategisk analyse af Arla Foods. Desuden er der konklusioner til hver analyse, samt en konklusion til slut.
Lærers kommentar
Det var en god opgave, og var den opgave som blev vist frem i klassen, som et godt eksempel. Vi kunne selv vælge karakter mellem 10 og 12. Altså 10 med pil op, eller 12 pil ned.
Elevens kommentar
De 4 p'er lyder lidt for overfladiske.
Indhold
Indhold
Indledning 1
Virksomhedsbeskrivelse: 1
Arla's mission 1
Arla's vision 1
Regnskabsanalyse 2
Afkastningsgrad 2
Overskudsgraden 2
Aktivernes omsætningshastighed 2
Egenkapitalens forrentning 3
Dækningsgrad 3
Kapacitetsgrad 3
Likviditetsgrad 4
Soliditetsgrad 4
Konklusion af nøgletal 4
Strategisk analyse af Arla Foods 5
Arla's interne ressourcer 5
De 4 P'er 5
SWOT-Analyse 6
Konklusion af strategisk analyse 7
Konklusion 7
Uddrag
Indledning
Vi vil gennem denne virksomhedsanalyse gennemgå og analysere Arlas situaion. Først vil vi lave en virksomhedsbeskrivelse, hvor vi ganske kort viser, hvem Arla Foods er, og hvad de står for. Herunder deres mission og vision. Vi vil derefter gennemgå Arla Foods nøgletal, og ud fra disse vurderer, hvordan det går for virksomheden.
Vi vil herefter lave en strategiskanalyse, hvor vi gennem blandt andet gennem SWOT-analysen vil vurdere Arlas interne og eksterne situation. Desuden vil vi her også se på virksomhedens 4 p'er. Produkt, Promotion, Place & Pris. Slutteligt vil vi komme med en konklusion, hvor vi blandt andet vil nævne virksomhedens fremtidsudsigter.
Virksomhedsbeskrivelse:
Arla Foods er et andelsselskab, der i dag ejes af cirka 8000 landmænd, bosiddende i Danmark og Sverige – heraf er cirka halvdelen fra Danmark. Disse landmænd leverer samtidig den mælk, som benyttes i stort set alt, hvad Arla laver. Ud af de 8000 landmænd, er der udvalgt 150 personer til at klarlægge selskabets politik. Hoved idéen bag Arla Foods er, at sælge fødevarer produceret af mælk til forbrugerne, som ønsker tryghed og velvære. De ønsker ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind