Toms | Strategisk analyse
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 12
- 10
- 4135
Toms | Strategisk analyse
Opgaven indeholder brancheanalyse, SWOT analyse, værdikædeanalyse, vækststrategier og købsadfærd. Skrevet i 2009.
Uddrag
TOMS fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. meyer. Det første år, så var det kun grossist for andre producenter, men i 1925 startede produktionen af bolsjer, karameller og tyggegummi. Siden da har virksomheden udviklet sig rigtig meget, deres sortiment er blevet meget større, og de har opkøbt en del virksomheder, så de nu også har en stor andel af markedet i Danmark.
1. For at kunne analysere TOMS interne og eksterne forhold, med henblik på at vurdere deres kernekom¬petencer, vil jeg først lave en SWOT analyse, derefter en branche analyse og til sidst vil jeg lave en værdikæde analyse.
SWOT-analyse... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind