Strategisk analyse af Kohberg

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1121
  • PDF

Strategisk analyse af Kohberg

Strategisk analyse af den danske virksomhed Kohberg. Herunder er deres ide, SWOT-analyse, værdikæde og forretningsområder beskrevet.

Skrevet i 2010.

Indhold

SWOT-analyse:
Muligheds- og trusselsmatrix:
Værdikædeanalyse:
SBU og Boston-model:

Uddrag

a. Stærke sider:
Kohberg har en stor fokus på sundhed og energi/god ernæring. For eksempel har de indgået samarbejde med flere sundhedsorganisationer for bl.a. at synliggøre vigtigheden af en sund levestil og for at arbejde for et bedre miljø.
Kohberg gør alt for at vælge råvarer med de sundeste og mest nærende egenskaber.

De har en god og overskuelig hjemmeside med masser af information om deres udvalg af produkter samt information om selve brødene, og der er mulighed for at downloade varedeklarationerne.
Det er også muligt at finde diverse opskrifter, så man får det bedste ud af produkterne.

Kohberg går meget ind for, at adfærden i firmaet er styret af fem ord, der rummer værdier for alle i dagligdagen: De vil være uformelle, engagerede, kundeorienterede, troværdige og forandringsparate.
Dermed mener Kohberg selv, at de har et stort engagement i kunderne og de vil i kraft deraf sikre forbrugerne positive brødoplevelser igen og igen... Køb adgang for at læse mere

Strategisk analyse af Kohberg

[11]
Bedømmelser
  • 16-01-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Denne opgave var meget god, og hjalp mig igang.
  • 11-11-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
  • 06-10-2015
    Den er god..............................
  • 12-06-2013
    God inspirationsopgave