Segmentering og målgruppevalg for Fresh Fitness
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 7
- 9
- 1793
Virksomhedsanalyse: Segmentering og målgruppevalg for Fresh Fitness
Opgaven indeholder Segmentering og målgruppevalg for virksomheden Fresh Fitness.
Opgaven er skrevet i 2011.
Indhold
Forklar formålet med at segmentere et marked og foretage et målgruppevalg
Foretag segmentering og valg af målgruppe på det danske marked for fitness
Konsumentenhed
SMUK- Model
Forklaring af 2 segmenter i forhold til SMUK
Valg af målgruppe
Kom med forslag til målgruppestrategi for valgte virksomhed
Kildefortegnelse
Uddrag
Når man i en virksomhed gennemfører segmenteringsprocessen, inddeler den markedet i homogene brugergrupper som har homogene præferencer i henhold til det produkt virksomheden segmenterer.
Alle virksomheder burde lave en segmentering af deres produkt. De vil dermed have lettere ved at udarbejde en markedsføringsstrategi, da de efter en segmentering, vil være klar over, hvem deres målgruppe er, hvad målgruppens livsstil er, hvor mange penge målgruppen har osv. Dette vil skabe overblik for virksomheden, som nu kan lave en promotion der henvender sig præcist til den målgruppe produktet har. Der er hård konkurrence om kunderne, og derfor er det vigtigt for virksomhederne, at de ved hvilke kunder de skal henvende sig til og hvordan de skal gribe det an.
Det er ligeledes en fordel for en nyopstartet virksomhed, eller en virksomhed som vil lancere et nyt produkt, at udarbejde en segmentering og fortage målgruppevalg. Dette er en fordel, da virksomheden bliver klar over, om deres segmenter og målgruppe fx. er i vækst, eller om de med fordel skulle henvende sig til et andet segment, hvis et andet... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind