SOP med analyse af Pandora A/S i Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • Dansk A, Afsætning A, SOP
  • 10
  • 28
  • 8517
  • PDF

SOP med analyse af Pandora A/S i Afsætning A og Dansk A

SOP om Pandora A/S, som jeg har skrevet med fagkombinationen Afsætning A og Dansk A - i min opgave foretager jeg en række analyser af virksomheden, branchen og markedet samt målgruppen for virksomheden. Herudover kigger jeg på købsadfærd og segmentering af målgruppen. Slutteligt undersøger jeg parametermix for firmaet.

Elevens kommentar

En god forbedring til denne opgave vil være flere konklusioner efter analyserne.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte ændringer på de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indholdsfortegnelse Side 1
Abstract Side 2
Indledning Side 3
Anvendte metoder . Side 3
Virksomhedsbeskrivelse af Pandora A/S Side 4
Konkurrencesituationen på det danske marked for smykker Side 5
Konkurrenceform Side 5
Brancheanalyse Side 5
Brancheanalyse Side 6
Konkurrentanalyse Side 7
Konkurrencemæssig position Side 7
Pandoras målgruppe Side 7
Geografiske – og demografiske kriterier Side 7
Adfærdsmæssige kriterier Side 8
Psykografiske kriterier Side 8
Minervamodellen Side 9
Segmentinddeling Side 9
Segment 1 + smuk-modellen Side 9
Segment 2 + smuk-modellen Side 9
Segment 3 + smuk-modellen Side 10
Segment 4 + smuk-modellen Side 10
Vurdering af segmenterings forslag Side 11
Målgruppens købsadfærd for Pandoras smykker på det danske marked Side 11
Købemotiver Side 11
Købsadfærd Side 12
Købsadfærdstype Side 12
Beslutningsprocessens faser Side 12
Beslutningsprocessens faser Side 13
Fastlæggelse af Pandoras parametermix Side 13
Fastlæggelse af Pandoras parametermix Side 14
Analyse af billedreklame 1 Side 15
Analyse af billedreklame 2 Side 18
Pandoras fremtidige anvendelse af promotion parameteren Side 21
Pandoras fremtidige anvendelse af promotion parameteren Side 22
Pandoras ønskede positionering i Danmark Side 22
Konklusion Side 23
Bilag 1, billedreklame 1 Side 24
Bilag 2, billedreklame 2 Side 25
Bilag 3, skydeskivemodellen Side 26
Bilag 4, konkurrentanalyse Side 27
Kildeoversigt Side 28
Kildeoversigt Side 29

Uddrag

"Indledning:
Denne opgave er skrevet om Pandora A/S i fagene afsætning og dansk, da virksomheden er en af verdens største smykkeproducenter, og det kunne være spændende at gå i dybden med denne virksomhed, idet Pandora har fjernet sig fra deres kernekunder i en tid, hvor pris er vigtig.

Disse fag er relevante taget i betragtning af, hvad jeg gerne vil frem til i denne opgave. Mit område er: Pandora på det danske marked.

I denne opgave vil jeg beskæftige mig med en virksomhedsbeskrivelse af Pandora A/S. Herefter analyseres konkurrencesituationen på det danske marked for smykker, hvor jeg vil inddrage skydeskivemodellen og lave en konkurrentanalyse af deres nærmeste konkurrent.

Derefter analyseres Pandoras målgruppe(r) og købsadfærden på det danske marked og de købemotiver, der ligger bag købet af virksomhedens produkter.
Herefter fastlægges virksomhedens sammensætning af parametermixet.

Der vil blive analyseret to reklamer, hvor der lægges vægt på visuelle og følelsesmæssige virkemidler, og der vurderes hvilke målgrupper reklamerne henvender sig til.

Til sidst vil der med udgangspunkt i de ovenstående analyser og viden, diskuteres Pandoras fremtidige anvendelse af promotion parameteren samt den ønskede positionering i Danmark."... Køb adgang for at læse mere

SOP med analyse af Pandora A/S i Afsætning A og Dansk A

[6]
Bedømmelser
  • 10-12-2014
    Forsiden er meget kreativ (Y) Og opgaven giver god inspiration til egen SRP mht opsætning og underemner.
  • 12-11-2014
    rigtig god, det kan klart bruges, til inspirration
  • 11-09-2014
    dårlig.................................
  • 05-03-2014
    dfdfdfdfdfdfdfdffdfdfdfdfd