SRO om Jolly Cola i Afsætning og Dansk

  • HHX 2. år
  • SRO (Dansk A, Afsætning A)
  • 7
  • 11
  • 2867
  • PDF

SRO om Jolly Cola i Afsætning og Dansk

Studieretningsopgave om Jolly Colas markedsføring og branding skrevet i Afsætning og Dansk.

I SRO'en analyses en reklame for Jolly Cola.

Opgaveformulering
- Redegør for parametret 'produkt' herunder specielt branding og promotion.
- Analyserer med udgangspunkt heri en reklamefilm. I den forbindelse er der overvejelser omkring virksomhedens formål og mål samt reklamefilmens virkemidler.
- Vurderer reklamefilmens gennemslagskraft i forhold til målgruppen.

Lærers kommentar

Den var god! men manglede lidt om branding

Indhold

1.1 Abstract 2
2.1 Opgaveformulering 4
2.2 Metode og teori 4
3.1 Produkt 4
3.2Promotion 5
4.1 Jolly Cola 1993 af Tina Kjær 6
4.2 Præsentation 7
4.3 Analyse af reklamen 7
4.4 Reklamens livstil 9
4.5 Fortolkning, vurdering og perspektivering 9
Konklusion 9
Kildeliste 10
Bilag 11

Uddrag

2.2 Metode og teori
Min metode og teori er at jeg vil, heriblandt komme ind på branding og promotion, samt analyser en selv valgt, reklame jeg har fundet fra, Jolly.dk om Jolly Cola, og her vil jeg finde ud af hvad formålet er med reklamen og finde ud af reklamefilmens virkemidler og herefter vurder deres målgruppe. Jeg ville derfor komme ind på markedsføringsstrategierne push and pull. Udover det, har jeg en Tv-reklame analyse model, som skal bruges til at, analyserer en reklame . De informationer jeg finder er både fra nettet, men også fra en dvd der hedder ''Fede tider i reklamebranchen: Jolly Cola'' som jeg bruger rigtig meget i min analyse og redegørelse, men alt det vedhæfter jeg i min kildeliste. Jeg har også valgt at bruge bøgerne Afsætning bind 1 og bind 2 til min redegørelse. Så vil jeg bruge 2 modeller til min analyse og det er berettermodelen og kommunikationsmodelen.

3. Redegør for parametrene produkt herunder specielt branding og promotion
3.1 Produkt

Jolly Cola er et dansk brand af Cola. Det er ikke nær så udbredt i Danmark i forhold til Coca Cola og hvis man, går på en restaurant eller på en bar og bestiller en Jolly Cola, er sandsynligheden rigtig lille at få en Jolly Cola, da du ni ud af ti gange vil få en Coca Cola. Jolly Cola er et producentmærke, da de signalerer, at de selv har lavet mærket og det er også Jolly der markedsfører de varer, der bærer producentmærket. I 70'erne fandt de på sloganet ''sig Jolly til din cola'' fordi ordet både var positiv og humoristisk og det er vigtigt når man skal finde på et brand. De havde lidt svært med at markedsfører deres læsedrik, fordi hvis man, som sagt kommer på en restaurant og siger jeg ville have en cola, så får du selvfølgelig en Coca Cola og det var et problem for Jolly Cola, men i dag, markedsfører virksomheden A/S bryggeriet Vestfyen for Jolly Cola . Selve brandet hedder Jolly Cola, men så har de nogle mærke ved siden af såsom:
• Jolly Light
• Jolly Orange
• Jolly Time
Jolly Colas produkter var også kendte for deres sjove tegninger på kapslerne, det skabte interesse hos de unge, da de synes kapslerne var morsomme. Produkterne kan fås på flaske og dåse. De er også begyndt på at sælge Jolly Cola på Slush-ice
Emballagen på Jolly flaskerne var neme at identificere sig med, da de havde de her specielle etiketter man kunne rive af og fordi flaskerne, var lavet af små glasformer. Jolly Cola tager deres forsendelsesemballage med retur, når de afleveres hos detailhandleren... Køb adgang for at læse mere

SRO om Jolly Cola i Afsætning og Dansk

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til SRO om Jolly Cola i Afsætning og Dansk.