Rolex-reklame | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 990
  • PDF

Rolex-reklame | Afsætning A

Opgaven indeholder en analyse af en rolex-reklame. Følgende spørgsmål bliver besvaret:

1.Vurder behov og købemotiver ved køb af et Rolex ur.
2.Beskriv den typiske købsadfærd ved køb af et Rolex ur.
3.Argumenter for hvilke segmentkriterier virksomheden ”Knud Pedersen” har anvendt i forbindelse med reklamen.
4.Vurder størrelsen af de forskellige segmenter du mener, er målgruppen for produktet.

Forfatters kommentar:
"Min lærer synes opgaven var rigtig god, og karakteren var 10 med pil op."

Uddrag

1. Vurder behov og købemotiver ved køb af et Rolex ur.
Behov: Et behov omhandler enten den fysiske eller psykiske mangel på noget.
Ved Maslows behovspyramide bliver følgende behov opfyldt ved køb af et Rolex ur:
Social behov: Det sociale behov bliver opfyldt, da et Rolex ur er et meget dyrt og unikt produkt, og på den måde bliver man accepteret, fordi man har det ”Rigtige mærke”. På den måde vil folk se en i et andet lys, fordi man har råd til et dyrt og flot Rolex ur.
Egobehov: Eftersom et Rolex ur er det dyrt og smart ur, beundre andre folk en. Man får dermed en stor selvtillid, og får en god status blandt andre mennesker. Med et Rolex ur kan man vise sig frem overfor andre, og dermed ”hævde sig” – og på den måde kommer selvtilliden... Køb adgang for at læse mere

Rolex-reklame | Afsætning A

[2]
Bedømmelser
  • 10-05-2011
    Givet af Studerende på 1. år
    Den gav mig lidt inspiration til min opgave, men den er meget kort i sine beskrivelser.
  • 22-11-2009
    Okay opgave, god inspiration ..