Virksomhedsanalyse af Peter Beier Chokolade

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 7
  • 2644
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Peter Beier Chokolade

Denne opgaven indeholder en virksomhedsanalyse af chokoladeproducenten Peter Beier.

Opgave: Udarbejde en gennemgående analyse af Peter Beier og kom evt. ind på hvorfor de har opnået succes.

Opgaven er skrevet i 2011.

Lærers kommentar

Grundig og gennemarbejdet opgave med fint sprog og mange interessante punkter.

Elevens kommentar

Eventuelt en mere dybdegående Beslutningsproces. Eftersom jeg havde et max. på 7 sider, var jeg nød til at gøre den forholdsvis kort og præcis.

Indhold

Konceptbeskrivelse
omverdensforhold (afhængige omverden + uafhængige omverden)
Pest analyse
Værdikædebeskrivelse + analyse
købsadfærd
maslowsbehovspyramide
købsroller
beslutningsprocessen

Uddrag

1: Koncept


Peter Beiers koncept går selvfølgelig ud på at lave luksuschokolade til en pris derefter. De befinder sig pt. Både på konsument – og producentmarkedet (B2C - B2B), da de sælger til kunderne og samtidig også tilbyder pakkeløsninger og lignende til virksomheder. Måden de får fremstille denne ypperste luksus chokolade på, er ved at det hele er håndlavet, og fremstillet af deres egne råvarer. De råvarer kommer fra deres egen plantage i Caribien som indgår i jord til bord konceptet ”Hispagnola”. Dette betyder at de har stor kontrol med alt hvad... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Peter Beier Chokolade

[2]
Bedømmelser
  • 29-11-2011
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Super god fik faktisk 12!!!!
  • 08-04-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    rigtig god hjælp videre