Virksomhedsanalyse af Peter Beier Chokolade
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 7
- 2644
Virksomhedsanalyse af Peter Beier Chokolade
Denne opgaven indeholder en virksomhedsanalyse af chokoladeproducenten Peter Beier.
Opgave: Udarbejde en gennemgående analyse af Peter Beier og kom evt. ind på hvorfor de har opnået succes.
Opgaven er skrevet i 2011.
Lærers kommentar
Grundig og gennemarbejdet opgave med fint sprog og mange interessante punkter.
Elevens kommentar
Eventuelt en mere dybdegående Beslutningsproces. Eftersom jeg havde et max. på 7 sider, var jeg nød til at gøre den forholdsvis kort og præcis.
Indhold
Konceptbeskrivelse
omverdensforhold (afhængige omverden + uafhængige omverden)
Pest analyse
Værdikædebeskrivelse + analyse
købsadfærd
maslowsbehovspyramide
købsroller
beslutningsprocessen
Uddrag
1: Koncept
Peter Beiers koncept går selvfølgelig ud på at lave luksuschokolade til en pris derefter. De befinder sig pt. Både på konsument – og producentmarkedet (B2C - B2B), da de sælger til kunderne og samtidig også tilbyder pakkeløsninger og lignende til virksomheder. Måden de får fremstille denne ypperste luksus chokolade på, er ved at det hele er håndlavet, og fremstillet af deres egne råvarer. De råvarer kommer fra deres egen plantage i Caribien som indgår i jord til bord konceptet ”Hispagnola”. Dette betyder at de har stor kontrol med alt hvad... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind