Prisfastsættelse & Prisstrategier - Noter til Trojka Kapitel 14
- HHX 2. år
- Afsætning B
- Ingen givet
- 3
- 1123
Prisfastsættelse & Prisstrategier - Noter til Trojka Kapitel 14
Indeholder noter til kapitel 14 i Afsætning b bogen, Trojka:
- Prisfastsættelse.
- Omkostningforhold
- Prisstrategier
Indhold
Opgave 14.18 (side 184) – Afsætning b.
1. Forhold der har indflydelse på prisfastsættelsen
1.1) Interne forhold
1.2) Eksterne forhold
3. Prisstrategier
3.1) Prisfastsættelse på nye produkter
Skimming- og penetration-prisstrategier:
Prisstrategi og promotionindsats:
3.2) Pristilpasning på eksisterende produkter
3.3) Prisændringer
Prisforhøjelse:
Prisnedsættelse:
Uddrag
1.1) Interne forhold
- Virksomheden opstiller nogle mål for salget af nye produkter. Det kunne for eksempel være at øge omsætningen på kort tid, eller skabe en loyal kundekreds over en længere periode.
- Marketingmixet skal også på plads. De 4 p'er (Price, promotion, place, product – Pris, distribution, reklame og produkt.)
- Omkostningsforholdene skal der også tages hensyn til. De bliver ofte opstillet efter hvordan marketingsmixet er... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind