Prisfastsættelse & Prisstrategier - Noter til Trojka Kapitel 14

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • Ingen givet
  • 3
  • 1123
  • PDF

Prisfastsættelse & Prisstrategier - Noter til Trojka Kapitel 14

Indeholder noter til kapitel 14 i Afsætning b bogen, Trojka:
- Prisfastsættelse.
- Omkostningforhold
- Prisstrategier

Indhold

Opgave 14.18 (side 184) – Afsætning b.
1. Forhold der har indflydelse på prisfastsættelsen
1.1) Interne forhold
1.2) Eksterne forhold
3. Prisstrategier
3.1) Prisfastsættelse på nye produkter
Skimming- og penetration-prisstrategier:
Prisstrategi og promotionindsats:
3.2) Pristilpasning på eksisterende produkter
3.3) Prisændringer
Prisforhøjelse:
Prisnedsættelse:

Uddrag

1.1) Interne forhold
- Virksomheden opstiller nogle mål for salget af nye produkter. Det kunne for eksempel være at øge omsætningen på kort tid, eller skabe en loyal kundekreds over en længere periode.
- Marketingmixet skal også på plads. De 4 p'er (Price, promotion, place, product – Pris, distribution, reklame og produkt.)
- Omkostningsforholdene skal der også tages hensyn til. De bliver ofte opstillet efter hvordan marketingsmixet er... Køb adgang for at læse mere

Prisfastsættelse & Prisstrategier - Noter til Trojka Kapitel 14

[2]
Bedømmelser
  • 14-02-2013
    Givet af Elev på 2. år
    Fantastiske noter, giver et godt overblik!
  • 04-02-2014
    Det var en rigtig god besvarelse