Noter til Segmentering og Målgruppevalg - Afsætning A
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 11
- 1435
Noter til Segmentering og Målgruppevalg - Afsætning A
Jeg har skrevet 11 siders noter om segmentering og målgruppevalg, hvor modellerne er en stor del.
Indhold
Segmenteringsbegrebet
Konsumentenhed
Segmenteringsprocessen
Målgruppevalg
Målgruppestrategi
Endeligt valg af målgruppe
Uddrag
Segmenteringsbegrebet:
Segmentering er en proces, der gennemføres for at inddele et marked i homogene (ensartede) brugergrupper med homogene præferencer i forhold til virksomhedens produkt. Disse ensartede grupper kaldes segmenter.
Stort set alle markeder kan inddeles i et antal segmenter, som hver især rummer en gruppe mennesker med ensartede behov og ønsker. De forskellige segmenter udgør... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind