Branding - Afsætning A Noter
- HHX 3. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 3
- 503
Branding - Afsætning A Noter
Denne opgave indeholder noter til emnet "Branding" i Afsætning A.
Indhold
Branding af selve produktet
Markedsføring under eget brand
Lav profil mærkevare
Anonyme varer
Branding processen
Corporale brand
Selvstændige brands
Subbrands
Krav til brand navn
Implementering af Branding strategi
Brand extension
Uddrag
Branding
- Den proces hvor virksomheden træffer beslutninger vedrørende produktets navn, markedsførings og øvrige beslutninger, der skaber symbolske merværdier (kvalitet, image, livsstil) i forbindelse med produktets profil på markedet.
Branding af selve produktet
- Mærkevare (producentmarked manufacturer brand)
- Handelsmærke (private labels)
- Branding er relevant både for producent og mellemhandler.
- Producent skaber loyalitet hos slutbruger
- Mellemhandler (private labels) skaber loyalitet overfor egne butikker/egen kæde ved at profilere sig med private labels af høj kvalitet.
Egen brand (mærkevare) kræver mange ressourcer
- Virksomheder der har deres styrke i up-stream aktiviteter, kan med fordel satse på at optimere produktion og overlade markedsføringen til mellemhandlere fx under... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind