Branding - Afsætning A Noter

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 3
  • 503
  • PDF

Branding - Afsætning A Noter

Denne opgave indeholder noter til emnet "Branding" i Afsætning A.

Indhold

Branding af selve produktet
Markedsføring under eget brand
Lav profil mærkevare
Anonyme varer
Branding processen
Corporale brand
Selvstændige brands
Subbrands
Krav til brand navn
Implementering af Branding strategi
Brand extension

Uddrag

Branding
- Den proces hvor virksomheden træffer beslutninger vedrørende produktets navn, markedsførings og øvrige beslutninger, der skaber symbolske merværdier (kvalitet, image, livsstil) i forbindelse med produktets profil på markedet.

Branding af selve produktet
- Mærkevare (producentmarked  manufacturer brand)
- Handelsmærke (private labels)
- Branding er relevant både for producent og mellemhandler.
- Producent  skaber loyalitet hos slutbruger
- Mellemhandler (private labels)  skaber loyalitet overfor egne butikker/egen kæde ved at profilere sig med private labels af høj kvalitet.

Egen brand (mærkevare) kræver mange ressourcer
- Virksomheder der har deres styrke i up-stream aktiviteter, kan med fordel satse på at optimere produktion og overlade markedsføringen til mellemhandlere fx under... Køb adgang for at læse mere

Branding - Afsætning A Noter

[6]
Bedømmelser
  • 28-11-2013
    Stærkt med nogle Branding noter. Lige hvad man har brug for under SRP'en
  • 20-10-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Den er fin, det gav et godt overblik over Branding!
  • 12-11-2014
    Udmærket :) ..........
  • 25-09-2014
    fin opgave, med fin struktur