Medieforbrug undersøgelse | Samfundsfag A
- STX 1.g
- Samfundsfag A
- 12
- 11
- 2524
Medieforbrug undersøgelse | Samfundsfag A
Undersøgelse af medieforbruget blandt 23 interviewpersoner. Besvarelsen kommer blandt andet ind på forskelle i medieforbrug som følge af forskelle i uddannelse, alder og køn.
Indhold
Redegørelse & forklaring
Tabel 1.1 TV-forbrug fordelt på køn
Tabel 1.2 TV-forbrug fordelt på alder
Tabel 1.3 TV-forbrug fordelt på uddannelse
Tabel 1.4 TV-forbrug fordelt på kanaler
Tabel 1.5 TV-forbrug fordelt på programmer
Kritikpunkter
Uddrag
Siden fjernsynet kom frem, er forbruget i Danmark steget markant. Men hvor meget fjernsyn ser vi egentlig? Og er der forskel på forbruget, alt efter hvilken uddannelse, alder eller hvilket køn man har?
Vi har lavet en empirisk undersøgelse, hvori vi undersøgte forskellige påstande omkring fjernsynsforbrug blandt danskerne. I den forbindelse har vi valgt at fokusere på fjernsynet som medie i stedet for aviser, radio eller Internet. Desuden undersøgte vi hvilke kanaler, der blev foretrukket blandt de adspurgte. På den måde kan vi konkludere, hvilken fjernsynstype de interviewede er, da kanalerne repræsenterer forskellige måder at se fjernsyn på. Et eksempel er kanalen TV3, hvor størstedelen af sendetiden er udfyldt af serier og reality-programmer... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind