Lego | Eksamensopgave

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 2
  • 522
  • PDF

Lego | Eksamensopgave

Besvarelse til eksamenssættet om Lego:

1. Gør rede for konkurrenceform og de konkurrencemæssige positioner på det globale legetøjsmarked

2. Analyser Lego's internationalisering

3. Vurder hvilken konkurrencestrategi Lego anvender

Uddrag

2. Analyser Lego's internationalisering
Internationaliseringsprocessen (Uppsala antager at lego først er solgt til DK og derefter er begyndt at eksportere til udlandet):
- Lego's produkter kan købes i flere end i 130 lande.
- Deres markedsspredning er stor, idet virksomheden er ude på mange fjernmarkeder.
- Deres markedsoperationsform er høj, idet de har eget selskab og produktion i udlandet.
- Alt i alt er Lego's internationaliseringsgrad høj, fordi de har produktion i udlandet og er på mange fjernmarkeder.
- Lego er en global virksomhed, fordi de er langt i deres internationaliseringsproces

- Kritik til Uppsala modellen – man behøver ikke nødvendigvis at følge den. Det er ikke alle ...

---

3. Vurder hvilken konkurrencestrategi Lego anvender
Lego anvender differentiering, pga.
- De har en bred målgruppe og et unikt produkt
- De konkurrerer på kvalitet
Fordele ved at satse bredt er, at der er mulighed for stor omsætning. Stor risikospredning, hvis altså et segment skulle fejle, så har man altid andet. Fordelen ved at konkurrere på prisen, er at man får et... Køb adgang for at læse mere

Lego | Eksamensopgave

[4]
Bedømmelser
  • 24-10-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Rigtig fin opgave, dog tvivler jeg på den har givet mere end 7
  • 20-01-2012
    Godt skrevet og brugbart, .
  • 07-10-2011
    gogvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
  • 11-04-2011
    Fin opgave, kunne godt være mere uddybende