Jysk A/S Værdikæde
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 12
- 5
- 785
Jysk A/S Værdikæde
Opgaven indeholder en analyse af Jysks værdikæde.
Opgaven er fra Trojka.dk's opgavesamling
I denne opgave vil jeg besvare følgende spørgsmål:
Hvorfor har Jysk formuleret deres vision og værdier på engelsk?
Hvorfor er Jysk ikke en servicevirksomhed?
Skitser Jysks værdikæde!
Hvad er Jysks kernekompetencer?
Jeg har desuden taget udgangspunkt i en Jysk-forretning der ligger i Danmark!
Lærers kommentar
Meget grundig og omfattende besvarelse!
Elevens kommentar
Selve opsætningen i opgaven kan se rodet ud, hvis din lærer mener det skal være pænt, så er det værd at rette!
Uddrag
Hvorfor har Jysk formuleret deres vision og værdier på engelsk?
Jysk har formuleret deres vision og værdier på engelsk, af den simple grund, at det er en global virksomhed.
Det er vigtigt, at have formuleret sine værdier og vision på engelsk, for hvis der er nogle udlændinge der skal kunne læse hvad de vil, og hvad de står for, så er det vigtigt, at det står skrevet på et internationalt sprog så de også kan forstå det.
Hvorfor er Jysk ikke en servicevirksomhed?
Jysk er ikke en servicevirksomhed fordi, at når man går ind i en af deres 1.700 butikker, så får man en fysisk vare i hånden, og ikke en serviceydelse. De har dog det tilbud, at hvis man køber en større varer, som en sofa eller seng, så tilbyder de ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind