Harboe | Analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 2
  • 405
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Harboe | Analyse

Kort analyse af Harboe, hvor følgende indgår:
1. Harboes værdikæde
2. Harboes vækststrategier
3. Harboes konkurrence strategi

Uddrag

2. Harboes vækststrategier

• Harboe benytter sig af flere vækststrategier den 1 strategi er den man kalder for Horisontal integration som går ud på at man opkøber konkurrenter til sin virksomhed i dette tilfælde var det Harboe som var ude at opkøbe Roskilde mikro bryggeri som var en konkurrent til Harboes øl.
En af de andre vækststrategier de benytter er under Ansoffs vækstmatrix eller kaldes også intensivering de har valgt den der hedder produkt udvikling den vækststrategi går ud på at virksomheden udvikler en nyt produkt til den samme målgruppe og Harboe har udvikliget mange nye produkter de fleste er indenfor drikke vare eller fødevare området det Harboe ...

---

3. Harboes konkurrence strategi

• Harboe følger den konkurrence strategi som hedder omkostningsleder jeg tror dette fordi at Harboe er et meget billigt mærke inden for øl og sodavand jeg vil mene at de går efter at være en stor spiller på det danske marked men ikke på det udenlandske marked så hvis... Køb adgang for at læse mere

Harboe | Analyse

[3]
Bedømmelser
  • 03-02-2015
    Den var tilstrækkelig, i forhold til en værdikædeanalyse. Dog med stavefejl.
  • 22-10-2013
    det giver en god ide og er til hjælp
  • 29-08-2011
    Den var lige hvad jeg havde brug for