H&M Virksomhedsanalyse foretaget i 2001

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 60
  • 11725
  • PDF

H&M Virksomhedsanalyse foretaget i 2001

Opgave om H&M skrevet i 2001.

Problemformulering
Vi har valgt at skrive om virksomheden H&M, som producerer tøj til mænd og kvinder. H&M's butikker findes i det meste af Europa, de har dog også nogle butikker i USA.
Vi vil finde ud af, hvad deres koncept var, da de startede deres virksomhed, og om de stadig bruger deres originale koncept.
Vi ønsker også, at finde svar på følgende spørgsmål:

Har H&M nået deres mål, og hvad mere vil de opnå i fremtiden?
Hvordan er H&M's finansielle situation?
Har de haft økonomisk fremgang eller en økonomisk nedgang i de sidste par år?

Vi har hørt, at H&M har brugt børnearbejde i deres produktion, og derfor vil vi finde ud af, hvorfor de gjorde det, og hvordan de løste deres problem.
Vi vil analysere, hvordan H&M valgte deres eksportmarkeder, og hvilke markeder de har. Vi vil lave en swot-analyse om H&M og parametermix om virksomheden.
Til sidst vil vi analysere H&M's fremtidsplaner og mulighederne for at udvi-de deres sortiment i de følgende år.

Indhold

Problemformulering 3
Indledning 4
H&m's historie 5
Virksomhedsbeskrivelse 5
De vigtige år for h&m: 5
H&m's økonomiske situation 7
H&m's målgruppe 8
Parametermix 10
Produkt: 10
Pris: 12
Place: 12
Promotion: 14
Swot-analyse 17
Strengths: 17
Weaknesses: 18
Opportunities 19
Threats: 20
Mulighedsmatrix hos h&m 21
Trusselsmatrix hos h&m 21
Eksportmarkeder 22
Antallet af h&m butikker på udvalgte eksportmarkeder. 25
Eksportmotiver 26
Interne motiver! 26
Udnyttelse af ledig kapacitet: 26
Vækst og overskud: 27
Risikospredning: 27
Ledelsesmæssige ambitioner: 27
Eksterne motiver! 27
Forespørgsler fra udlandet: 27
Stort/voksende eksportmarked: 28
Forskudte plc-forløb: 28
Motivation 30
Polen 30
Politik 30
Korruption 31
Økonomi 31
Love og regler 32
Befolkning 33
Sproget 33
Købekraften 33
Markedsføring 34
H&m's konkurrenter 36
Oversigt over benetton: 36
Oversigt over the gab: 36
De to konkurrenter sammenlignet med h&m: 36
H&m klub 38
Børnearbejde 40
H&m støtter røde kors 42
Markedsføringsplan 44
Markedsplanlægning 44
Mål: 44
Strategier: 45
Handlingsplan: aktivitets og tidsplan 55
Konklusion 56
Litteraturliste 57
Bilag 59

Uddrag

Indledning:
Vi har som sagt valgt, at skrive om H&M, da det er en virksomhed, der pro-ducerer tøj til både mænd og kvinder i alle aldre, derfor har de en meget bred og spændende målgruppe, som vi vil komme nærmere ind på senere i opgaven.
Vi er alle tre mere eller mindre brugere af H&M's produkter, så derfor synes vi, at det ville være oplagt, at skrive om denne virksomhed, da vi er interes-serede i at få et bedre kendskab til H&M.
Vi ønsker at analysere deres marked, med det menes der, at vi vil se nærme-re på deres historie, økonomiske situation, målgruppe, parametermix, swot-analyse og selvfølgelig også deres konkurrenter. Dette gør vi for at finde ud af, hvor præcist de står med hensyn til deres konkurrenter, og hvor stærk en virksomhed H&M egentlig er.
H&M er en stor virksomhed, når man ser på deres eksportmarkeder, men vi har dog fundet et land, de endnu ikke producerer til, dette land er Polen, og det har vi valgt, at se som en eksportmulighed for H&M. Vi vil ikke lave en gennemarbejdet analyse af Polen, men derimod finde ud af om det kunne være en mulighed for H&M, at indvie Polen i deres eksportmarkeder.
Vi glæder os til, at komme i gang med opgaven, og se om der dukker nogle overraskelser op undervejs... Køb adgang for at læse mere

H&M Virksomhedsanalyse foretaget i 2001

[34]
Bedømmelser
  • 07-12-2010
    fin opgave, som ligger vægt på H&Ms indtrængning i Polen. Ikke så relevant, da de har været i Polen en del år efterhånden nu. men god som inspiration
  • 18-12-2012
    Super god og inspirerende opgave, Utrolig lang med masse gode analyser osv. Godt arbejde!
  • 20-04-2015
    virkelig super opgave.
  • 05-02-2013
    Fin opgave,kan godt bruges til inspiration.