HAY case - Afsætning.
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 7
- 2206
Virksomhedsanalyse: HAY case - Afsætning.
Opgaven indeholder en besvarelse af nogle spørgsmål vedrørende en case om møbelfirmaet HAY.
Opgave:
1. Analyser HAY's interne og eksterne forhold og vurdere HAY's konkurrencemæssig fordele
2. Segmenter markedet for møbler og fastlægs HAY's målgruppe
3. Analyser købsadfærden ved køb af møbler for den valgte målgruppe
4. Analyser og vurdere HAY's muligheder for at opnå fremtidig vækst.
Opgaven er skrevet i 2011.
Lærers kommentar
Bliv lidt skarpere på hvorfor markedspenetrering. Det havde været helt fantastisk hvis du havde diskuteret de andre alternativer også og så udvalgt en.
Men meget meget flot
Uddrag
AFSÆTNINGS AFLEVERING – HAY CASE
HAY er en møbelvirksomhed, som blev etableret i 2003/2004 af Rolf Hay og Bestseller A/S. HAY sælger designer møbler, og andre møbel tilbehør. Selve virksomheden har base i Horsens. HAY har designet mange forskellige møbler, med mange forskellige designere. Rolf Hay har igennem årene arbejdet hos mange forskellige møbelfabrikker, både i Tyskland og Danmark. Men det var dog først da han mødte direktøren for Bestseller A/S at han selv fik lyst til at designe møbler, som havde mange af de samme holdninger som ham selv. De to partnere gik derfor sammen om ideen, og startede HAY møbler sammen. HAY møbler går ind for at skabe noget nyt på møbelmarkedet.
Opgave 1:
Til at analysere HAY's interne og eksterne forhold, har jeg valgt at tage udgangspunkt i SWOT analysen. Hvor de interne forhold i SWOT analysen vedrører deres egen situation, altså virksomhedens stærke og svage sider. De er de ting de selv har indflydelse på. De eksterne forhold er deres trusler og muligheder, som de ikke altid selv har indflydelse på... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind