De 7 P'er - Ekstremsport

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 2
  • 356
  • PDF

Noter: De 7 P'er - Ekstremsport

Ekstremsport defineret ud fra de 7 P'er.

Uddrag

I beskrivelsen af ekstremsport i produktmæssig sammenhæng vil vi inddrage de 7 P'er, der tager sit udgangspunkt i de 4 P'er, men som bekendt inddrager 3 ekstra P'er i anvendelse; People (mennesker), Physical evidence (håndgribelighed), Process (Proces).

Produkt
Produktet skal tilbydes af en pålidelig arrangør, der hos kunderne har et godt omdømme fra branchen generelt eller fra kunders tidligere erfaringer med arrangørerne/virksomheden. I dette tilfælde vil sikkerheden for kunderne være i højsædet, samt at ekstremsportoplevelsen lever op til hvad arrangøren har lovet.

Pris
Prisen fungerer som kvalitetsindikator for kunden, når der er tale om en serviceydelse som ekstremsport, fordi de ikke kan tage produktet i hånden. Det kan dog være svært at anvende prisen som handlingsparameter, grundet hvis prisen er for lav signalerer det dårlig kvalitet og hvis prisen er for høj kan det signalere en god kvalitet, men det kan også skræmme kunderne væk... Køb adgang for at læse mere

De 7 P'er - Ekstremsport

[5]
Bedømmelser
  • 06-11-2016
    God til inspiration, som jeg brugte til min opgave. Gav en hvis forståelse for brug af de 7 P'er
  • 20-03-2010
    Meget meget kort og ikke fyldestgørende nok..
  • 12-12-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Super god inspiration!
  • 07-09-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God som inspiration ......