De 7 P'er - Ekstremsport
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 2
- 356
Noter: De 7 P'er - Ekstremsport
Ekstremsport defineret ud fra de 7 P'er.
Uddrag
I beskrivelsen af ekstremsport i produktmæssig sammenhæng vil vi inddrage de 7 P'er, der tager sit udgangspunkt i de 4 P'er, men som bekendt inddrager 3 ekstra P'er i anvendelse; People (mennesker), Physical evidence (håndgribelighed), Process (Proces).
Produkt
Produktet skal tilbydes af en pålidelig arrangør, der hos kunderne har et godt omdømme fra branchen generelt eller fra kunders tidligere erfaringer med arrangørerne/virksomheden. I dette tilfælde vil sikkerheden for kunderne være i højsædet, samt at ekstremsportoplevelsen lever op til hvad arrangøren har lovet.
Pris
Prisen fungerer som kvalitetsindikator for kunden, når der er tale om en serviceydelse som ekstremsport, fordi de ikke kan tage produktet i hånden. Det kan dog være svært at anvende prisen som handlingsparameter, grundet hvis prisen er for lav signalerer det dårlig kvalitet og hvis prisen er for høj kan det signalere en god kvalitet, men det kan også skræmme kunderne væk... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind