Værdikædeanalyse af DAY | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 6
  • 989
  • PDF

Værdikædeanalyse af DAY | Afsætning A

Opgaven handler om værdikæden som analyseværktøj. Derefter laver opgaven en værdikæde analyse af DAY Birger et Mikkelsen.

Afslutningsvis handler opgaven om DAY's konkurrenceevne.

Uddrag

Værdikæden består af de aktiviteter der skaber værdi for kunden. Der er ni aktiviteter, som er opdelt i støtteaktiviteter og primæraktiviteter. Aktiviteterne i primæraktiviteter er alle ting som har med fremstillingen af ydelsen, som kunden skal have. Støtteaktiviteterne er dem der koordinere hovedaktiviteterne i primæraktiviteterne.
Værdikæden kan også bruges som et analyseværktøj. Dette kan man gøre for at se hvilke elementer der skaber mest værdi for målgruppen, også kaldet slutbrugeren. Når man kigger på virksomhedens værdikæde, kan man se hvor dens kernekompetencer ligger og man kan bl.a. gå ind og se om der er nogle af virksomhedens aktiviteter man eventuelt kan outsources, så der kunne komme mere fokus på andre elementer... Køb adgang for at læse mere

Værdikædeanalyse af DAY | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 05-02-2014
    jeg havde stor hjælp at hente i denne opgave