Case om Coloplast | Afsætning A
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 10
- 6
- 1735
Case om Coloplast | Afsætning A
Case om Coloplast, skrevet i Afsætning A. Opgaven indeholder bl.a. en SWOT-analyse og en TOWS-analyse.
Lærers kommentar
Brug flere modeller og husk at der skal bruges en trusselsmatrix mellem SWOT og TOWS.
Indhold
Redegørelse for marked og koncept
Mission
Værdier
Mål
Coloplasts værdikæde:
- Primæraktiviteter:
- Støtteaktiviteter:
Swot-analyse
TOWS-analyse
Uddrag
Redegørelse for marked og koncept
Coloplast A/S arbejder på nichemarkedet, og afsætter kun deres produkter til andre virksomheder, det vil sige at de opererer på Business-to-Business markedet, også kalder B-2-B.
Valget af nichemarkedet mener vi, er et godt valg. Det mener vi fordi, at nichemarkedet er kendetegnet ved få store udbydere, der udbyder serviceydelser og produkter der dækker særlige behov. Vi mener at Coloplast producerer produkter og yder serviceydelser der dækker meget specielle behov, i form af hospitalsartikler.
Vi mener at Coloplast arbejder efter markedsføringskonceptet. Det mener vi fordi, at markedsføringskonceptet er kendetegnet ved at man har fokus på kunderne og deres behov. Man kan sige, at kunderne er virksomhedens ”konge”. Vi mener at Coloplast tager meget udgangspunkt i konsumenterne, da det er dem der er afhængige af at deres produkter passer og er behagelige, .... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind