Cocio Netadgang - Eksempel på Besvarelse
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 12
- 2365
Eksempelbesvarelse: Cocio Netadgang - Eksempel på Besvarelse
Studienets eksempelbesvarelse af eksamensopgaven om Cocio fra sommeren 2011 (forsøg med netadgang).
Opgaven besvarer både 3A og 3B. Til eksamen skal kun en af opgaverne i punkt 3 besvares.
Opgaven fokuserer på at rumme præcis det en eksamensbesvarelse skal have for at få 12 samtidig med, at alle opgaverne skal kunne løses på de fire timer eksamenen varer.
Problemet ved nogle af de andre besvarelser på Studienet.dk er, at de er lavet som hjemmeopgaver uden tidsbegrænsning. Man kan således slet ikke nå, at lave så lange besvarelser til eksamen.
Indhold
1. Analyser forskelle og ligheder i købsadfærden hos to af Cocios målgrupper
* Moderne-Individorienterede
* Individorienterede
* Konklusion
2. Diskuter virksomhedens strategiske overvejelser i forbindelse med positionering
3A. Vurder udviklingen i Cocios promotionformer og medievalg
3B. Vurder virksomhedens konkurrenceforhold
* Konkurrencemæssig position
* Brancheforhold
* Samlet vurdering af Cocios konkurrenceforhold
Samlet vurdering
Uddrag
"1. Analyser forskelle og ligheder i købsadfærden hos to af Cocios målgrupper
Cocio har fået foretaget en segmentering og i den forbindelse har de benyttet sig af Gallups Kompas. Gallups Kompas har fokus på den psykografiske variabel ”livsstil”.
Analysen viser at Cocios kunder hovedsageligt er de ”moderne-individorienterede” (23,6%) og de ”individ-orienterede” (17,1%).
Det moderne-individorienterede segment består primært af unge og moderne mennesker med fart over feltet. Personerne i dette segment er hovedsageligt mellem 20-39 år og der er rigtig mange mænd i dette segment.
Det ”individ-orienterede” segment har en overvægt at unge mænd fra Jylland.
Erhvervsmæssigt er der mange i dette segment der er lærlinge/elever og unge arbejdere med en erhvervsuddannelse."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind