SOP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 7
  • 26
  • 6297
  • PDF

SOP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

SOP om Coca Cola og deres Promotionstrategi, med brug af fagkombinationen Afsætning A og Dansk A til at undersøge.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning 3
Coca-Cola's historie 3
Coca-Cola's placering I Danmark 4
Promotionparametrene 8
Promotionstrategi 9
Købsadfærds- og målgruppeanalyse 11
Coca-Cola Zero reklame 14
Coca-Cola Light reklame 17
Fremtidig promotionstrategi 20
Konklusion 21
Litteraturliste 22
Bilag 1 23
Bilag 2 24
Bilag 3 25

Uddrag

Indledning
Jeg vil i denne her opgave kort komme ind på deres historiske oprindelse, for derefter at redegøre for deres placering på det danske marked. I sammenhæng til det vil jeg analysere Coca-Cola's promotionstrategier, hvor jeg inddrager to forskellige produkter som Cola Zero og Cola Light. Derefter vil jeg med udgangspunkt i disse to produkter udarbejde en reklameanalyse. Til sidst vil jeg vurdere om de foretager den rigtige promotionstrategi eller i såfald ændre den og til hvad?
Til at udarbejde mit projekt vil jeg benytte mig af fagbøger som Afsætning A og Dansk A. Men også artikler og modeller til at kunne visualisere det for læseren.

Coca-Cola's historie
Den 8. Maj 1886 i USA bliver verdens, mest kendte læskedrik opfundet af en apoteker ved navn Dr. John Stith Pemberton. Da han først og fremmest prøver, at udvikle en kur mod hovedpine, men i stedet kommer frem til en sirup, sælger han rettighederne af læskedrikken til en forretningsmand ved navn Asa G. Candler. I 1892 grundlægger han det kendte selskab, som vi i dag kender som The Coca-Cola Company. I 1936 kommer Coca-cola til Danmark, da Wiibroes bryggeri køber rettighederne til at tappe og sælge det.
2. Verdenskrig begynder og man bliver nødt til at lukke Coca-Cola ned i Danmark, pga. de produktionsvanskeligheder der var forbundet med f.eks. rationeringen af sukker . I 1992 overtager Carlsberg-koncernen aktiemajoriteten i det fusionerede selskab Dadeko A/S som ejede rettighederne af Coca-Cola herhjemme efter det blev genåbnet. Det hele blev samlet i Fredericia... Køb adgang for at læse mere

SOP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

[6]
Bedømmelser
  • 10-12-2014
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Rigtig god inspiration. Det var lige hvad jeg skulle bruge
  • 06-03-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God til inspi omkring promotionstrategi
  • 12-12-2014
    lækkert det kan bruges mange tak
  • 09-12-2013
    Ok aflevering :-) Kan godt anbefales