SOP om B&O på det spanske marked i Afsætning A og Kulturforståelse

  • HHX 3. år
  • SRP (Afsætning A, Kulturforståelse B, SOP)
  • 7
  • 25
  • 5652
  • PDF

SOP om B&O på det spanske marked i Afsætning A og Kulturforståelse

SOP om B&O, skrevet i Afsætning A og Kulturforståelse A, hvor jeg bl.a. giver en grundig beskrivelse af virksomheden, og en analyse af samme, samt det spanske marked. Slutteligt vurderer jeg muligheden for fortsat ekspansion på det spanske marked, og hvilke ændringer der skal finde sted for at dette sker.

Elevens kommentar

Flere kilder og bedre med fodnoter.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning 3
Virksomhedsbeskrivelse 4
SW-analyse 4
Konklusion 4
Værdikædeanalyse: 5
Produktudvikling: 5
Produktion: 5
Markedsføring: 6
Salg og service: 6
Konklusion: 6
Logistisk effektivitet 6
Leveringsservice 6
Leveringsomkostninger 7
Eksportmotiver 7
Internationalisering 7
Analyse af rentabilitet 9
Kommentarer til rentabilitet 9
Analyse af indtjening 11
Kommentarer til indtjeningsevne 11
Analyse af kapitaltilpasning 14
Kommentarer til kapitaltilpasningsevne 14
Analyse af det spanske marked 15
Generelle forhold 15
Demografi: 15
Transport: 15
Økonomiske: 15
Lovgivning: 16
Kulturelle: 16
Specifikke forhold 18
Prisniveau: 18
Målgruppe: 18
Købsadfærd: 19
Konkurrencesituationen 19
Distribution 19
Mediaforhold 20
OT-analyse 20
Konklusion 20
B&Os videre ekspansion på det spanske marked 21
Operationelle mål 21
Konkurrencestrategi 21
Konkurrencemæssig position 22
Vækststrategier 22
Nuværende vækststrategier generelt: 22
Fremtidige vækststrategier: 22
Parametermix 22
Pris: 23
Promotion: 23
Place: 23
Produkt: 23
Hovedkonklusion 24
Kildeliste 25

Uddrag

"Indledning:
Bang og Olufsen er en virksomhed bedre kendt som B&O med kernekompetencer inden for billede, lyd, design, kvalitet, brugerinteraktion, systemintegration, bevægelsesmekanik, materialer og finish. Virksomheden er et aktieselskab og blev grundlagt i 1925 af Peter Bang og Svend Olufsen.

B&O er kendt verden over for sit unikke design, luksus og kvalitetsprodukter. Virksomheden beskæftiger over 2.100 ansatte og havde en omsætning på 4.092 millioner danske kroner i 2008 (Euro 548,6 mio.) . Deres produkter sælges af over 1200 forhandlere i mere end 100 lande.

B&O har deres egne butikker, kendt som B1-butikker. Disse butikker sælger kun B&O produkter. Deres vision er at have mod til at overskride grænser for at skabe oplevelser der overrasker og holder.

I denne opgave vil vi lægge vægt på det spanske marked i en stor del af opgaven, og nogle gange er vi nødt til at formode idet vi ikke er 100 % sikre på alle oplysninger."... Køb adgang for at læse mere

SOP om B&O på det spanske marked i Afsætning A og Kulturforståelse

[9]
Bedømmelser
  • 05-02-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God opgave med god strukturering og en sikker hjælp til at kigge på, hvad det er B&O gør godt. Virksomhedsøkonomidelen var rigtig god. En god opgave!
  • 08-12-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Det er en super god opgave med en masse gode informationer.
  • 07-09-2013
    God inspiration til SRP
  • 07-01-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    kposfkådsg¨d¨dgfgdasdasd