Virksomhedsanalyse af Hansens Flødeis | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 10
  • 3440
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Hansens Flødeis | Afsætning A

Her finder du en virksomhedsanalyse af Hansens Flødeis. Virksomhedsanalysen er inddelt i tre forskellige områder. Først og fremmest er der udarbejdet en intern analyse med fokus at vurdere virksomhedens konkurrencemæssige position. Denne analyse omfatter omverdensmodellen, værdikæden og en SWOT-matrice. Hernæst foretages en analyse af konkurrencesituationen på det danske marked gennem brugen af Porters Five Forces samt et positioneringskort og en skydeskivemodel. Slutteligt foretages en diskussion og vurdering af Hansens Flødeis' strategiske muligheder.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse/Om Hansens Flødeis: 1
1. Analyser Hansens Flødeis' interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele. 1
Omverdensmodellen: 2
Værdikæde for Hansens Flødeis: 3
Swot-analyse: 4
KSF'er for Hansens flødeis: 4
2. Analyser konkurrencesituationen på det danske marked for is 5
Positioneringskort: 5
Porters 5 forces: 6
Konkurrencesituationen for de etablerede virksomheder: 6
Konkurrenceformer: 6
Konkurrencemæssige positioner: 6
Truslen fra udbydere af substituerende produkter: 7
Truslen fra leverandører: 7
Truslen fra købere: 7
Truslen fra nye udbydere: 8
Skydeskive-modellen 8
3.Diskuter og vurder Hansen Flødeis' strategiske muligheder 8
Kildeliste: 9

Uddrag

Virksomhedsbeskrivelse/Om Hansens Flødeis:
Hansens flødeis er en familieejet virksomhed, der siden 1922 har fremstillet is og andre mælkeprodukter. Hansens flødeis blev etableret af Hans Hansen i 1922, hvor Hans startede et Mejere i Hillerød. I 1970 flyttede Hans Hansens søn virksomheden til Jægerspris, hvor den også ligger i dag. Hansens flødeis er lavet på økologiske råvarer og mælk fra Svanholm. Hansens flødeis er en virksomhed, der laver is, hvor der ikke spares på råvarerne, og hvor man putter værdi i kvaliteten. Hansens flødeis vandt i 2012 Politikens Økologiske Guld-pris, med deres is ''Solstang'', for den bedste økologiske is i Danmark. Hansens flødeis' udvalg består af forskellige økologiske liter-is, ispinde, youghurt-is, isvafler osv.

1. Analyser Hansens Flødeis' interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele.

Til analyse af Hansens Flødeis' interne forhold og deres konkurrencemæssige fordele, vil jeg gøre brug af omverdensmodellen, og analysere faktorerne set i forhold til virksomheden Hansens Flødeis. Udover de interne aktører i omverdensmodellen, vil jeg også analysere Hansens flødeis' værdikæde og opstille en SWOT-analyse, til at belyse virksomhedens stærke og svage sider, og muligheder og trulser for virksomheden. For at afslutte dette spørgsmål, vil jeg til sidst i dette afsnit vurdere virksomhedens konkurrencemæssige fordele ved at opstille nogle kritiske succesfaktorer for Hansens Flødeis..... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Hansens Flødeis | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.