Aarstiderne Afsætning

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 16
  • 4658
  • PDF

Aarstiderne Afsætning

Opgaven indeholder en besvarelse af eksamenssættet om "Aarstiderne" fra eksamen i afsætning (2010 marts). Den besvarer opgave 1,2 og 3B.

Opgaven besvarer disse spørgsmål:
- Redegør for forskellene i købsadfærden ved køb af Aarstidernes produkter på konsument- og producentmarkedet.
til dette spørgsmål har jeg gennemgået købsadfærden fra start til slut på konsument- og producentmarkedet.

- Analysér relevante forhold i Aarstidernes omverden. I analysen kan information fra internettet med fordel anvendes.
til dette spørgsmål har jeg brugt omverdensmodellen

- Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter Aarstidernes internationalisering. I dette spørgsmål kan information fra internettet med fordel anvendes
til dette spørgsmål har jeg brugt uppsala modellen og skrevet lidt om de to andre modeller om internationalisering og brugt terpstras model

Uddrag

Købemotivet for Aarstiderne ligger under de funktionelle købemotiver. Grunden til dette er, at Aarstidernes produkter købes på baggrund af rationelle overvejelser. Men de dækker også de fysiske behov samt de sociale behov, da man søger en form for accept ved at købe de rigtige varer i form af økologiske produkter... Køb adgang for at læse mere

Aarstiderne Afsætning

[8]
Bedømmelser
  • 13-03-2013
    Rigtig rigtig godt opgave, som klart kunne bruges.
  • 29-10-2011
    Opgaven virker rigtig god efter hvad jeg har læst!
  • 25-01-2015
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Rigtig god opgave til inspiration
  • 18-03-2014
    god opgave :_) og inspiration