Analyse af reklamen "Ægypten har det hele!”

0 0 0 0 0 0 (0 bedømmelser)
Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Studienet.dk.

Uddannelse

HHX 2. år

Fag

Dansk A

Karakter

7

Antal sider

3

Antal ord

1175

Filformat

Word2003

Analyse af reklamen "Ægypten har det hele!”

Analyse af reklamen: ”Ægypten har det hele!” fra Embassy of Egypt Tourist Office, bagside af tillæg ”Vi rejser” i Politiken, tirsdag, den11 september 2001.

Uddrag
Reklamens afsender er Ambassaden for turisme i Ægypten. Reklamen består af et stort baggrundsbillede af et dejligt landskab og seværdigheder. Der befinder sig en mindre tekst på midten af billedet hvor der står ; Sol, bad og historie – Ægypten hat det hele.
Under selve billedet står der yderligere en tekst med forskellige muligheder for mere information.

Reklamens målgruppe vil især være børnefamilier. Mange familier er med tiden begyndt at gøre det til en fast tradition at rejse til lande, som Tyrkiet, Ægypten, Italien osv. Jeg mener også at denne reklame sætter børnefamilier der leder efter en billig rejse med gode muligheder. Reklamen sætter faktorer som ferie, familie og historie i højsædet. Ifølge reklamen kan man tydeligt se at de sætter familien højt, men stadig er landets historie med oppe i toppen.... [læs mere nu]